|
|
|
|
|
|
|
|
実用英語検定一級試験程度の英語力を身に着け、読解力の養成とともに、クリティカルな思考力の養成を目指す。
|
|
|
The aim of this course is to develop and demonstrate your speaking, presentation and critical thinking skills.
|
|
|
時事・歴史問題の理解と批評力の養成 英文を読み、世界で起こった出来事とその背景について考える。
|
|
|
Students will develop their reading and speaking fluency through discussion and presentation.
|
|
|
|
|
Environment and Technology Issues ① Rachel Carson and the Wonders of the Earth レイチェル・カーソンの警告 ② Gambling with Survival: Chemicals, Hormones and Destiny 環境ホルモンと生態系の破壊 ③ Think Different みんなちがってみんないい War Issues ④ War Comes Home: The Kent State Shootings 大学に戦争がやってきた ⑤ War For Sale: Nayirah’s Testimony and The Gulf War 戦争売ります ⑥Barbara Lee Votes ‘No’ たった一人の反戦行動 Minority Issues ⑦ Isamu Noguchi and the Internment of Japanese-Americans イサム・ノグチと日系アメリカ人 ⑧ The Spirit of Aloha アロハの精神 ⑨ The Limits of Forgiveness: The Amish Schoolhouse Murders アーミッシュの教え Civil Rights Issues ⑩ Eugene Debs and Joseph McCarthy: The Changing Fortunes of American Heroes ユージン・デブスとジョゼフ・マッカーシー ⑪The End of “Separate but Equal” 「分離すれども平等」の終焉 ⑫ Wounded Knee: 1890, 1973 ウンデッド・ニー ⑬ End-of-term exam ⑭ Active Learning 1 ⑮ Active Learning 2
|
|
|
Environment and Technology Issues ① Rachel Carson and the Wonders of the Earth レイチェル・カーソンの警告 ② Gambling with Survival: Chemicals, Hormones and Destiny 環境ホルモンと生態系の破壊 ③ Think Different みんなちがってみんないい War Issues ④ War Comes Home: The Kent State Shootings 大学に戦争がやってきた ⑤ War For Sale: Nayirah’s Testimony and The Gulf War 戦争売ります ⑥Barbara Lee Votes ‘No’ たった一人の反戦行動 Minority Issues ⑦ Isamu Noguchi and the Internment of Japanese-Americans イサム・ノグチと日系アメリカ人 ⑧ The Spirit of Aloha アロハの精神 ⑨ The Limits of Forgiveness: The Amish Schoolhouse Murders アーミッシュの教え Civil Rights Issues ⑩ Eugene Debs and Joseph McCarthy: The Changing Fortunes of American Heroes ユージン・デブスとジョゼフ・マッカーシー ⑪The End of “Separate but Equal” 「分離すれども平等」の終焉 ⑫ Wounded Knee: 1890, 1973 ウンデッド・ニー ⑬ End-of-term exam ⑭ Active Learning 1 ⑮ Active Learning 2
|
|
|
授業参加度33%、ディスカッション33%、定期試験34% により総合評価する。
|
|
|
active level of participation 34%, presentation 33%, end-of-term examination 33%
|
|
|
|
|
①付属のCDで予習がされていることを前提に授業を進める。 ②辞書の使用は原則不可。辞書は予習時に活用し、授業中は指示した時以外は使用しないこと。 ③授業中の携帯電話の使用は成績に深刻な影響を及ぼすことがあるので留意すること。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|