|
|
|
|
|
|
Academic English: Skill-based
|
|
|
Academic English: Skill-based
|
|
|
英語の細かいニュアンスを読み取り、それを自然な日本語で表現できるようになる。
|
|
|
This course aims to develop students' abilities to comprehend subtle nuances of English expressions and to translate them into natural Japanese.
|
|
|
毎回数名の担当者が訳を作成してきてクラスに配布し、その訳についてクラスでディスカッションを行う。担当者は授業後にディスカッションを基に訳を修正し、提出する。テクストは主に小説を扱う予定だが、適宜その他の種類の文章も用いてさまざまな種類の英語散文(時に韻文)の読解・翻訳に慣れていく。学期末には学生が各自で選んだ短いテクストを翻訳する課題を課す。
|
|
|
In each class, a few students will be assigned to make a translation of the text for the day and bring its copies to class for distribution and discussion. They will revise it based on class discussion and hand in the revised version. The texts will mainly be fiction, but students will also be introduced to the reading and translation of various other kinds of English prose (and possibly verse). At the end of the quarter, students will be assigned to translate a short text of their choice.
|
|
|
|
|
1. オリエンテーション 2. 翻訳、ディスカッション(1) 3. 翻訳、ディスカッション(2) 4. 翻訳、ディスカッション(3) 5. 翻訳、ディスカッション(4) 6. 翻訳、ディスカッション(5) 7. 翻訳、ディスカッション(6) 8. 翻訳、ディスカッション(7) 9. 翻訳、ディスカッション(8) 10. 翻訳、ディスカッション(9) 11. 翻訳、ディスカッション(10) 12. 翻訳、ディスカッション(11) 13. 翻訳、ディスカッション(12) 14. アクティブ・ラーニング① 15.アクティブ・ラーニング②
|
|
|
Spring & Fall 1. Orientation 2. Translation and discussion(1) 3. Translation and discussion(2) 4. Translation and discussion(3) 5. Translation and discussion(4) 6. Translation and discussion(5) 7. Translation and discussion(6) 8. Translation and discussion(7) 9. Translation and discussion(8) 10. Translation and discussion(9) 11. Translation and discussion(10) 12. Translation and discussion(11) 13. Translation and discussion(12) 14. Translation and discussion① 15.Translation and discussion②
|
|
|
翻訳課題 50%、学期末翻訳課題 30%、平常点(授業への積極的参加)20%
|
|
|
Regular translation assignments 50%, the end-of-quarter translation assignment 30%, Class contribution 20%
|
|
|
事前にテクストを読み込み、内容を把握しておくこと。
|
|
|
All students will be required to read the text for the day closely and comprehend its contents before coming to class.
|
|
|
|
Students are expected to bring a dictionary to class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|