|
|
|
|
|
|
Academic English: Skill-based [Writing]
|
|
|
Academic English: Skill-based [Writing]
|
|
|
パラグラフの構造、書き方の手順、修辞的技法、フォーマルな文体に応じた語彙の選択について学び、客観的で、形式に則った、論理的に構成された英文を書くことができる。
|
|
|
This class is designed to help students develop practical skills or strategies for English academic writing.
|
|
|
教科書に沿ってさまざまなタイプの英文を書き、アカデミック・ライティングの各プロセス(トピックの選定、執筆、改訂)について学ぶ。最終的には学生自身が選んだトピックについて期末論文を作成する。
ライティングの際最初のドラフトが最終稿ということはまずあり得ない。授業では、自分で書いたものを冷静に見つめ直し、 納得がいくものに仕上げるための書き直しの作法についても学んでいく。
|
|
|
Students will learn how to write a well-structured opinion, how to agree or disagree with others, and how to analyze others’ arguments through exercises in the textbook.
|
|
|
|
|
第1回:オリエンテーション 第2回:問題演習(1) 第3回:問題演習(2) 第4回:問題演習(3) 第5回:問題演習(4) 第6回:問題演習(5) 第7回:問題演習(6) 第8回:問題演習(7) 第9回:問題演習(8) 第10回:問題演習(9) 第11回:問題演習(10) 第12回:問題演習(11) 第13回:総括 第14回:アクティブ・ラーニング1 第15回:アクティブ・ラーニング2
|
|
|
Week 1 Orientation Week 2 Chapter 1: Paragraphs, basic style, and titles Week 3 Chapter 2: A writing tutorial, Assignment 1 Week 4 Chapter 3: Linking ideas, Peer review 1 Week 5 Chapter 3: Linking ideas, Assignment 2 Week 6 Chapter 4: The value of books (Narrative texts), Peer review 2 Week 7 Chapter 5: Catching cold (Reports on research), Assignment 3 Week 8 Chapter 5: Catching cold (Reports on research), Peer review 3 Week 9 Chapter 6: The science of signs (Classification and definition texts), Assignment 4 Week 10 Chapter 6: The science of signs (Classification and definition texts), Peer review 4 Week 11 Chapter 7: Access to water (Problem and solution texts), Assignment 5 Week 12 Chapter 7: Access to water (Problem and solution texts), Peer review 5 Week 13 Chapter 8: The disappearing left-hander (Cause and effect texts), The list of references Week 14 Active Learning 1 Week 15 Active Learning 2
|
|
|
ライティング課題(80%)、授業での平常点(20%)によって総合的に判断する。
|
|
|
The final grade will be determined as follows: Quizzes (20%), Writing Assignments (70%) and Class Participation (10%)
|
|
|
教科書にあらかじめ目を通したうえで授業に出席すること。
|
|
|
Students will be expected to be prepared for each class by reading a textbook and having all homework assignments completed.
|
|
|
・ペアワークを行うため、出席はもちろんのこと、積極的な参加が求められる。 ・毎回の授業には辞書を必ず用意すること。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
First moves: An introduction to academic writing
|
|
Paul Rossiter
|
|
University of Tokyo Press
|
|
2004
|
|
Spring quarter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|