タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
英語B1   
時間割コード
150276
担当教員(ローマ字表記)
  岩政 伸治 [IWAMASA Shinji]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 火5 -
授業題目(和文)   
シンキング・プロセス
 
Title(English)   
Thinking Processes
 
授業の目標   
英語の4技能の総合学習を通して実用英語検定一級試験程度の英語力を身に着け、クリティカルな思考力の養成を通して二次試験の面接レベルの発信能力を目指す。
 
Goals of the course   
The aim of this course is to develop and demonstrate your speaking, presentation, and critical thinking skills.
 
授業の概要   
① 時事・歴史問題の理解と批評力の養成 英文を読み、世界で起こった出来事とその背景について考え、発表する。
② public speakingを通して自分の意見を論理的に組み立てることを試みる。
 
Overview of the course   
This course is designed to examine 15 newspaper articles.
Students will develop their reading, and speaking fluency through discussion and presentation.

 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
1. Longing for Her Mother / Mommy Has Become a Star
2. Millions of Dogs, Cats Coddled, 200,000 Gassed Each Year in Pet-mad Japan
3. Lucas and Juno
4. ‘They Said When They Capture Me They’ll Cut Out My Tongue’
5. My Least Favorite Question—Where Are You From?
6. Pakistani Girl Shot by Taliban Defied Threats for Years
7. NHK Discusses Gender with a Fresh Openness
8. NRA’s Gun-free Zone Myth
9. Bill to Focus on Video Game Violence
10. When Social Sharing Goes Wrong
11. New Breed of Single Fathers Should Be a Model for Men across Japan
12. Christmas Ornaments, Child Labor
13. A Zombie Is a Slave Forever
14. Active Learning 1
15. Active Learning 2
 
Plan   
1. Longing for Her Mother / Mommy Has Become a Star
2. Millions of Dogs, Cats Coddled, 200,000 Gassed Each Year in Pet-mad Japan
3. Lucas and Juno
4. ‘They Said When They Capture Me They’ll Cut Out My Tongue’
5. My Least Favorite Question—Where Are You From?
6. Pakistani Girl Shot by Taliban Defied Threats for Years
7. NHK Discusses Gender with a Fresh Openness
8. NRA’s Gun-free Zone Myth
9. Bill to Focus on Video Game Violence
10. When Social Sharing Goes Wrong
11. New Breed of Single Fathers Should Be a Model for Men across Japan
12. Christmas Ornaments, Child Labor
13 A Zombie Is a Slave Forever
14 Active Learning 1
15 Active Learning 2
 
成績評価の方法・基準   
授業参加度24%、前期定期試験33%、後期定期試験33% ELC assignments 10%により総合評価する。
 
Grading system for assessment   
active level of participation 24%, end-of-term examination (Spring)33%, end-of-term examination (Autumn)33%, ELC assignments 10%
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
 
履修上の注意   
①付属のCDで予習がされていることを前提に授業を進める。
②辞書の使用は原則不可。辞書は予習時に活用し、授業中は指示した時以外は使用しないこと。
③授業中の携帯電話の使用は成績に深刻な影響を及ぼすことがあるので留意すること。
④辞書はLongman Dictionary of Contemporary Englishの使用が望ましい
 
Notes   
 
教科書  
教科書1 ISBN 9784764739802
書名 Different Perspectives
著者名 Bruce Allen et al. 出版社 Kinseido 出版年 2014
備考
 
参考書  
参考書1 ISBN 9784812421796
書名 かしましハウスでイングリッシュ
著者名 秋月りす 出版社 竹書房 出版年 2005
備考 翻訳に興味のある学生向け
参考書2 ISBN 9784757416154
書名 英和学習基本用語辞典アメリカ史
著者名 今井夏彦, 岩政伸治, 大野美砂, 河内山康子, 齋藤忠志, 中村文紀, 中島祥子 用語解説,池田智 用語監修, 出版社 アルク 出版年 2009
備考 アメリカ外交・文化・歴史に興味がある学生向け
備考 参考書は図書館で閲覧・貸出可能。
 
使用言語  
英語(E)
 
ページの先頭へ