タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
英語A3   
時間割コード
150209
担当教員(ローマ字表記)
  有賀 明子 [ARIGA Meiko]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 月5 -
授業題目(和文)   
英語A3
 
Title(English)   
Interactive English: Reception
 
授業の目標   
大学での講義の聴き方とノートの取り方を身につける。TOEIC 900点レベルを目標とする。

 
Goals of the course   
The goal of this course is to help students develop listening and notetaking skills required to understand lectures in authentic English. (TOEIC score: 900)
 
授業の概要   
実際の大学講義を用いた教科書を使い、語彙、推測、要約などの問題を解きながら、リスニングとノートの取り方を身につける。音読の練習も行う。このほか、最新ニュース、演説、歌などを用いてリスニングスキルの向上を目指す。
 
Overview of the course   
By using the textbook based on authentic academic lectures, students will enhance their listening ability and note-taking skills through a series of activities related to vocabulary, prediction and summarization. Oral reading in pairs or in groups will be a part of the lesson. The instructor will supply additional materials such as latest news, famous speeches, and popular songs to help students improve their listening skills.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   

1. Introduction
2. Anthropologists
3. The Concept of Culture
4. The Egyptian Pyramids
5. Listening drills (Active learning)
6. The First Emperor of China
7. The Distributed Workforce
8. Age and Work
9. Listening drills (Active learning)
10. Classroom Communication
11. Gender and Communication
12. The Origins of Genetics
13. Genetic Engineering
14. Video program
15. Review

 
Plan   
1. Introduction
2. Anthropologists
3. The Concept of Culture
4. The Egyptian Pyramids
5. Listening drills (Active learning)
6. The First Emperor of China
7. The Distributed Workforce
8. Age and Work
9. Listening drills (Active learning)
10. Classroom Communication
11. Gender and Communication
12. The Origins of Genetics
13. Genetic Engineering
14. Video program
15. Review
 
成績評価の方法・基準   
ELC得点(10%)、授業への貢献度と発表(30%)、提出物と毎回実施する小テストを含む試験(60%)によって評価する。
 
Grading system for assessment   
Students will be evaluated according to the following criteria: ELC assignments (10%); class participation (30%); assignments, weekly quizzes, and final exam (60%)
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
十分に予習・復習を行うことが必要である。
 
Preview/review   
Thorough preparation and review are required.
 
履修上の注意   
 
Notes   
 
教科書  
教科書1 ISBN
書名 Listening and Notetaking Skills (Level 3) 4th ed
著者名 Patricia A. Dunkel and Frank Pialorsi, 出版社 Cengage Learning 出版年 2014
備考
 
参考書  
 
使用言語  
未選択()
 
ページの先頭へ