|
|
|
|
|
|
|
|
日常会話はもちろん、一定のビジネス会話も可能なレベルを目標とする。
|
|
|
The goal of this class is not only daily conversation but also gain the ability to speak basic business conversation.
|
|
|
想定する場面を設定し、そこで使用する単語を説明した上で、学生同士のロールプレイーを通じてビジネスでも可能なタイ語の習得を目指す。
|
|
|
Focus on the acquisition of basic business Thai conversation through mini-presentations and role-play between students after setting situations.
|
|
|
|
|
第1回 イントロダクション(自己紹介と授業計画の説明) 第2回 講義 「事務所で」 第3回 ロールプレー 第4回 ロールプレー 第5回 講義 「販売会議」 第6回 アクティブラーニング「業種と販売目標を設定し、会話形式の文章作成」 第7回 ロールプレー 第8回 ロールプレー 第9回 講義 「商品セールス」 第10回 ロールプレー 第11回 ロールプレー 第12回 ロールプレー 第13回 アクティブラーニング「販売商品の課題に基づき会話形式の文章作成」 第14回 発表 第15回 講義 (まとめ)
備考:進捗状況に合わせて変更の可能性あり。
|
|
|
1. Introduction (course outline) 2. Lecture: [At the office] 3. Role-play 4. Role-play 5. Lecture: [Sales meeting] 6. Active learning : [Create conversational sentences by setting types of business and sales target] 7. Role-play 8. Role-play 9. Lecture: [Sales of products] 10. Role-play 11. Role-play 12. Role-play 13. Active learning: [Create conversational sentences based on merchandise selling] 14. Mini-presentation 15. Lecture: Conclusion
Notes: Class schedule may be changed depending on the class progress.
|
|
|
授業への取り組み、課題の発表、受講時の平常点で総合的に評価する。 具体的には授業に積極的に取り組み、質疑応答や課題発表では内容を理解し、習得した文法が正しく使われている。
|
|
|
Active participation, homework assignment and mini-presentation. Specifically,understand the contents in assignment presentations and be able to ask some questions and answers including use correct grammar.
|
|
|
場面設定の状況説明と使用単語の説明を基に、自ら想定する会話の文章を作成してくる。 また、授業で学んだ文法を復習すること。
|
|
|
Prepare vocabularies and create sentences for in-class activities based on situation settings and common phrases including review the grammar learned in the class.
|
|
|
他の学生の発表をよく聞き、質疑応答を積極的に実施する。
|
|
|
Listen to the conversation or mini-presentation of other students and actively ask some questions and answers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|