タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語C(アジア諸語1)   
時間割コード
143511
担当教員(ローマ字表記)
  スィワナーソン パタニ [SRIVANASONT, Patthanit]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 水2 -
授業題目(和文)   
タイ語11
 
Title(English)   
Thai: Conversation
 
授業の目標   
前期に学習したタイ語の基礎文法、及び定型的な表現を復習をしながら、様々な場面に対応できる会話を習得する。
 
Goals of the course   
Learn conversation that deal with various situations including review basic grammar and regular expressions learned in the previous term.
 
授業の概要   
想定する場面を設定し、そこで使用する文法及び表現を説明した上で、タイ語会話の習得を目指す。
 
Overview of the course   
Focus on the acquisition of Thai conversation through set situations and explain grammar and expressions that used in the set situations.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
第1回 前期に習得した文法及び表現を復習する
第2回 第8課「意外な来訪問者」 文法説明と演習(1)
第3回 第8課「意外な来訪問者」 文法説明と演習(2)
第4回 第9課「親切なウィナイさん」文法説明と演習(1)
第5回 第9課「親切なウィナイさん」文法説明と演習(2)
第6回 第8課〜第9課の文法及び表現を基にして、課題を出し、文章を作成する。
第7回 作成した文章を発表(アクティブ・ラーニング)
第8回 第10課「チェンライ観光」文法説明と演習(1)
第9回 第10課「チェンライ観光」文法説明と演習(2)
第10回 第11課「体調不良」 文法説明と演習(1)
第11回 第11課「体調不良」 文法説明と演習(2)
第12回 第12課「泣きっ面に蜂」文法説明と演習(1)
第13回 第12課「泣きっ面に蜂」文法説明と演習(2)
第14回 第8〜12課の文法及び表現を基にして、課題を出し、文章を作成する。
第15回 作成した文章を発表(アクティブ・ラーニング)

備考:進捗状況に合わせて変更の可能性あり。
 
Plan   
1. Review grammar and expressions learned in the previous term
2. Lesson 8: [Surprising visitors] Grammar explanation and exercises 1
3. Lesson 8: [Surprising visitors] Grammar explanation and exercises 2
4. Lesson 9: [A kind Mr. Winai] Grammar explanation and exercises 1
5. Lesson 9: [A kind Mr. Winai] Grammar explanation and exercises 2
6. Active learning: Create sentences based on assignments,grammar and expressions
of Lesson 3 and 4
7. Mini-presentation
8. Lesson 10: [Chiangrai Attractions] Grammar explanation and exercises 1
9. Lesson 10: [Chiangrai Attractions] Grammar explanation and exercises 2
10. Lesson 11: [Getting sick] Grammar explanation and exercises 1
11. Lesson 11: [Getting sick] Grammar explanation and exercises 2
12. Lesson 12: [A double whammy] Grammar explanation and exercises 1
13. Lesson 12: [A double whammy] Grammar explanation and exercises 2
14. Active learning: Create sentences based on assignments,grammar and expressions
of Lesson 10,11 and 12
15. Mini-presentation

Notes: Class schedule may be changed depending on the class progress.
 
成績評価の方法・基準   
授業への取り組み、課題の発表、受講時の平常点で総合的に評価する。
具体的には、授業に積極的に取り組み、質疑応答や課題発表では内容を理解し、習得した文法が正しく使われている。
 
Grading system for assessment   
Active participation, homework assignment and mini-presentation.
Specifically, understand the contents in assignment presentations and be able to ask some questions and answers including use correct grammar.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
場面設定の状況説明と使用単語の説明を基に、自ら想定する会話の文章を作成してくる。
また、授業で学んだ文法を復習すること。
 
Preview/review   
Prepare vocabularies and create sentences for in-class activities based on situation settings and common phrases including review the grammar learned in the class.
 
履修上の注意   
他の学生の発表をよく聞き、質疑応答を積極的に実施する。
 
Notes   
Listen to the conversation or mini-presentations of other students and actively ask some questions and answers.
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ