|
|
|
|
|
|
|
|
トピックに従って作文を行なうことにより、筆記表現能力の向上を目指す。
|
|
|
The aim of this course is to develop intermediate writing skill in Indonesian through the practice of writing according to topics.
|
|
|
「日本を紹介する」をトピックとし、まとまった量の文章を作成することを通じて、筆記表現能力を向上させる。
|
|
|
The class will be designed for developing intermediate writing skill in Indonesian. The class will be conducted with focusing on writing under the topic "introducing Japan".
|
|
|
|
|
第1回:導入 第2回:日本の伝統(1)年中行事:作文指導 第3回:日本の伝統(2)年中行事:グループワーク 第4回:日本の伝統(3)祭り:作文指導 第5回:日本の伝統(4)祭り:グループワーク 第6回:日本の伝統(5)宗教:作文指導 第7回:日本の伝統(6)宗教:グループワーク 第8回:中間まとめ 第9回:日本の文化(1)都市文化:作文指導 第10回:日本の文化(2)都市文化:グループワーク 第11回:日本の文化(3)地方文化:作文指導 第12回:日本の文化(4)地方文化:グループワーク 第13回:日本の文化(5)若者文化:作文指導 第14回:日本の文化(6)若者文化:グループワーク 第15回:総括 定期試験
|
|
|
1st week: Introduction to this class 2nd week: Japanese tradition (1): Annual events (A) 3rd week: Japanese tradition (2): Annual events (B) 4th week: Japanese tradition (3): Festivals (A) 5th week: Japanese tradition (4): Festivals (B) 6th week: Japanese tradition (5): Religions (A) 7th week: Japanese tradition (6): Religions (B) 8th week: Mid-term feedback 9th week: Japanese culture (1): Urban culture (A) 10th week: Japanese culture (2): Urban culture (B) 11th week: Japanese culture (3): Local culture (A) 12th week: Japanese culture (4): Local culture (B) 13th week: Japanese culture (5): Youth culture (A) 14th week: Japanese culture (6): Youth culture (B) 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験(70%)および平常点(授業への貢献度)(30%)を勘案し、総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations (70%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業に積極的に参加することが要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|