|
|
|
|
|
|
|
|
文章の要約・ディスカッション・作文の技能を向上させる。
|
|
|
The aim of this course is to develop students' intermediate to advanced reading skills of Indonesian, as well as developing skills of revising, discussing and writing about the materials.
|
|
|
講読教材を用いて、インドネシア語の文章を要約する能力を養い、またディスカッションの技能および作文能力を向上させていく。
|
|
|
Reading Indonesian articles and other texts in Indonesian, and training skills of revising, discussing and writing through the materials.
|
|
|
|
|
第1回:イントロダクション 第2回:社会問題に関する記事の講読・討論 第3回:インドネシアと日本の社会生活を比較する 第4回:経済に関する記事の講読・討論 第5回:インドネシアと日本の経済生活を比較する 第6回:政治に関する記事の講読・討論 第7回:インドネシアと日本の政治状況を比較する 第8回:中間まとめ 第9回:健康に関する記事の講読・討論 第10回:インドネシアと日本の健康サービスを比較する 第11回:科学技術に関する記事の講読・討論 第12回:インドネシアと日本の科学技術を比較する 第13回:映画に関する記事の講読・討論 第14回:インドネシア映画と日本映画を比較する 第15回:総括
|
|
|
1st week: Introduction of this course 2nd week: Reading articles about social problems and discussion 3rd week: Comparing Indonesian and Japanese social life 4nd week: Reading articles about economy and discussion 5rd week: Comparing Indonesian and Japanese economic life 6nd week: Reading articles about politics and discussion 7rd week: Comparing Indonesian and Japanese political condition 8th week: Mid-term feedback 9th week: Reading articles about health and discussion 10th week: Comparing Indonesian and Japanese healthcare service 11th week: Reading articles about technolgy and discussion 12th week: Comparing Indonesian and Japanese technolgy 11th week: Reading articles about movies and discussion 12th week: Comparing Indonesian and Japanese movies 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験の成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations (70%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業への積極的な参加が要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|