タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語C(アジア諸語2)   
時間割コード
142916
担当教員(ローマ字表記)
  ダニエル, 降幡 正志 [DANIEL HARIMAN JACOB, FURIHATA Masashi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 火1 -
授業題目(和文)   
会話5 [SIN172C5XR]
 
Title(English)   
Conversation 5 [SIN172C5XR]
 
授業の目標   
インドネシア語の高度な運用能力を養う。
 
Goals of the course   
The aim of this course is to develop advanced skills of Indonesian through presentation, discussion, and so on.
 
授業の概要   
プレゼンテーションやディスカッションなどを通じて、高度なインドネシア語運用能力を養っていく。
 
Overview of the course   
Developing advanced skills of Indonesian through presentation, discussion, and so on.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
第1回:イントロダクション
第2回:日本での生活の様々な問題に関して討論する
第3回:プレゼンテーション(日本について)
第4回:日本の新聞の記事を読んで討論する
第5回:プレゼンテーション(新聞記事についての要約・意見)
第6回:インドネシアの新聞の記事を読んで討論する
第7回:プレゼンテーション(新聞記事についての要約・意見)
第8回:中間まとめ
第9回:読んだことのある本についての討論
第10回:プレゼンテーション(本についての良い点・悪い点)
第11回:観たことのある映画・演劇についての討論
第12回:プレゼンテーション(映画・演劇についての良い点・悪い点)
第13回:インドネシアと日本の音楽を聴いて討論する
第14回:プレゼンテーション(音楽に対する評価)
第15回:総括
 
Plan   
1st week: Introduction of this course
2nd week: Discussion on various problems of life in Japan
3rd week: Presentation about Japan
4th week: Discussion with reading articles in Japanese newspapers
5th week: Presentation (about areticles: summary and opinion)
6th week: Discussion with reading articles in Indonesian newspapers
7th week: Presentation (about areticles: summary and opinion)
8th week: Mid-term feedback
9th week: Discussion on books ever read before
10th week: Presentation (advantages and disadvantages about books)
11th week: Discussion on movies and dramas ever watched before
12th week: Presentation (advantages and disadvantages about movies and dramas)
13th week: Discussion with listening to Indonesian and Japanese musics
14th week: Presentation (evaluation of musics)
15th week: Term-end feedback
 
成績評価の方法・基準   
定期試験やプレゼンテーションの成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Evaluation will be based on periodic examinations and presentations (70%), and daily activities and tasks (30%).
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。
教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
 
Preview/review   
Preparation and homework will be announced in the class.
 
履修上の注意   
授業への積極的な参加が要求される。
授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。
「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
 
Notes   
Active participation is always required in the class.
15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
その他(O)
 
ページの先頭へ