|
|
|
|
|
|
|
Conversation 5 [SIN172C5XR]
|
|
|
|
The aim of this course is to develop advanced skills of Indonesian through presentation, discussion, and so on.
|
|
|
プレゼンテーションやディスカッションなどを通じて、高度なインドネシア語運用能力を養っていく。
|
|
|
Developing advanced skills of Indonesian through presentation, discussion, and so on.
|
|
|
|
|
第1回:イントロダクション 第2回:日本での生活の様々な問題に関して討論する 第3回:プレゼンテーション(日本について) 第4回:日本の新聞の記事を読んで討論する 第5回:プレゼンテーション(新聞記事についての要約・意見) 第6回:インドネシアの新聞の記事を読んで討論する 第7回:プレゼンテーション(新聞記事についての要約・意見) 第8回:中間まとめ 第9回:読んだことのある本についての討論 第10回:プレゼンテーション(本についての良い点・悪い点) 第11回:観たことのある映画・演劇についての討論 第12回:プレゼンテーション(映画・演劇についての良い点・悪い点) 第13回:インドネシアと日本の音楽を聴いて討論する 第14回:プレゼンテーション(音楽に対する評価) 第15回:総括
|
|
|
1st week: Introduction of this course 2nd week: Discussion on various problems of life in Japan 3rd week: Presentation about Japan 4th week: Discussion with reading articles in Japanese newspapers 5th week: Presentation (about areticles: summary and opinion) 6th week: Discussion with reading articles in Indonesian newspapers 7th week: Presentation (about areticles: summary and opinion) 8th week: Mid-term feedback 9th week: Discussion on books ever read before 10th week: Presentation (advantages and disadvantages about books) 11th week: Discussion on movies and dramas ever watched before 12th week: Presentation (advantages and disadvantages about movies and dramas) 13th week: Discussion with listening to Indonesian and Japanese musics 14th week: Presentation (evaluation of musics) 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験やプレゼンテーションの成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations and presentations (70%), and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業への積極的な参加が要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|