|
|
|
|
|
|
|
|
|
The aim of this course is to develop advanced skills of Indonesian through composition, presentation, discussion, and so on.
|
|
|
作文・プレゼンテーション・ディスカッションなどを通じて、高度なインドネシア語運用能力を養っていく。
|
|
|
Developing advanced skills of Indonesian through composition, presentation, discussion, and so on.
|
|
|
|
|
第1回:導入 第2回:インドネシアと日本の社会問題に関する討論 第3回:日本の社会問題についての作文 第4回:プレゼンテーション(1) 第5回:インドネシアと日本の教育問題に関する討論 第6回:日本の教区問題についての作文 第7回:プレゼンテーション(2) 第8回:中間まとめ 第9回:インドネシアと日本の文化に関する討論 第10回:日本文化の一側面についての作文 第11回:プレゼンテーション(3) 第12回:インドネシアと日本の政治に関する討論 第13回:日本の政治に関する問題についての作文 第14回:プレゼンテーション(4) 第15回:総括
|
|
|
1st week: Introduction of this course 2nd week: Discussion on social problems in Indonesia and Japan 3rd week: Composition about social problems in Japan 4th week: Presentation (1) 5th week: Discussion on educational problems in Indonesia and Japan 6th week: Composition about educational problems in Japan 7th week: Presentation (2) 8th week: Mid-term feedback 9th week: Discussion on culture in Indonesia and Japan 10th week: Composition about culture in Japan 11th week: Presentation (3) 12th week: Discussion on politics in Indonesia and Japan 13th week: Composition about political problems in Japan 14th week: Presentation (4) 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験やプレゼンテーションの成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations and presentations (70%), and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業への積極的な参加が要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|