|
|
|
|
|
|
|
|
論説文や新聞・雑誌の時事文など様々なジャンルの講読を通じて、インドネシア語の高度な読解能力を習得することを目標とする。
|
|
|
The aim of this course is to train students' high reading skills of Indonesian through various kind of texts such as descriptive writings, news reports, and so on.
|
|
|
比較的難易度の高い文章を様々なジャンルから選び、精読・速読など様々な方法を通じてインドネシア語の高度な読解力を養っていく。
|
|
|
Reading relative difficult texts of Indonesian. Both carefull reading skill and quick reading skill will be trained.
|
|
|
|
|
第1回:導入 第2回:雑誌記事の講読(1) 第3回:雑誌記事の講読(2) 第4回:雑誌記事の講読(3) 第5回:新聞記事の講読(1) 第6回:新聞記事の講読(2) 第7回:新聞記事の講読(3) 第8回:中間まとめ 第9回:雑誌記事の講読(4) 第10回:雑誌記事の講読(5) 第11回:雑誌記事の講読(6) 第12回:新聞記事の講読(4) 第13回:新聞記事の講読(5) 第14回:新聞記事の講読(6) 第15回:総括
|
|
|
1st week: Introduction of this course 2nd week: Reading articles of magazines (1) 3rd week: Reading articles of magazines (2) 4th week: Reading articles of magazines (3) 5th week: Reading articles of newspapers (1) 6th week: Reading articles of newspapers (2) 7th week: Reading articles of newspapers (3) 8th week: Mid-term feedback 9th week: Reading articles of magazines (4) 10th week: Reading articles of magazines (5) 11th week: Reading articles of magazines (6) 12th week: Reading articles of newspapers (4) 13th week: Reading articles of newspapers (5) 14th week: Reading articles of newspapers (6) 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験の成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations (70%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業に積極的に参加することが要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|