タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語C(アジア諸語1)   
時間割コード
142907
担当教員(ローマ字表記)
  ダニエル, 降幡 正志 [DANIEL HARIMAN JACOB, FURIHATA Masashi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 月2 -
授業題目(和文)   
読解2J [SIN171R2JR]
 
Title(English)   
Reading 2J [SIN171R2JR]
 
授業の目標   
文章の要約・ディスカッション・作文の技能を向上させる。
 
Goals of the course   
The aim of this course is to develop students' intermediate to advanced reading skills of Indonesian, as well as developing skills of revising, discussing and writing about the materials.
 
授業の概要   
講読教材を用いて、インドネシア語の文章を要約する能力を養い、またディスカッションの技能および作文能力を向上させていく。
 
Overview of the course   
Reading Indonesian articles and other texts in Indonesian, and training skills of revising, discussing and writing through the materials.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
第1回:導入
第2回:文化に関する記事の講読・討論
第3回:インドネシアと日本の文化を比較する
第4回:教育に関する記事の講読・討論
第5回:インドネシアと日本の教育を比較する
第6回:環境に関する記事の講読・討論
第7回:インドネシアと日本の環境を比較する
第8回:中間まとめ
第9回:若者の生活に関する記事の講読・討論
第10回:インドネシアの若者と日本の若者の生活を比較する
第11回:言語に関する記事の講読・討論
第12回:インドネシア語と日本語を比較する
第13回:音楽に関する記事の講読・討論
第14回:インドネシアと日本の音楽を比較する
第15回:総括
 
Plan   
1st week: Introduction of this course
2nd week: Reading articles about culture and discussion
3rd week: Comparing Indonesian and Japanese culture
4nd week: Reading articles about education and discussion
5rd week: Comparing Indonesian and Japanese education
6nd week: Reading articles about environment and discussion
7rd week: Comparing Indonesian and Japanese environment
8th week: Mid-term feedback
9th week: Reading articles about young people's life and discussion
10th week: Comparing Indonesian and Japanese young people's life
11th week: Reading articles about language and discussion
12th week: Comparing Indonesian and Japanese language
11th week: Reading articles about music and discussion
12th week: Comparing Indonesian and Japanese music
15th week: Term-end feedback
 
成績評価の方法・基準   
定期試験の成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Evaluation will be based on periodic examinations (70%) and daily activities and tasks (30%).
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。
教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
 
Preview/review   
Preparation and homework will be announced in the class.
 
履修上の注意   
授業への積極的な参加が要求される。
授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。
「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
 
Notes   
Active participation is always required in the class.
15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
その他(O)
 
ページの先頭へ