|
|
|
|
|
|
|
|
400、あるいは同等レベルを修了した学生対象。簡単な報告書やレポートなどが書けるような日本語力を養成する。 ☆ 抽象的な事柄を含む内容について、まとまった文章が書ける。
|
|
|
For students who have completed level 400 or possess equivalent Japanese skills ☆ To develop necessary skills to write simple reports and long sentences that include abstract information
|
|
|
|
|
|
|
• 話し言葉と書き言葉の違いを意識して書く。 • 段落を論理的につなげ、文章全体を構成する。
|
|
|
• Writing with knowledge of the difference between spoken and written Japanese • Logically linking paragraphs to structure a short paper
|
|
|
授業参加 20% 課題、宿題 60% 期末試験 20%
|
|
|
|
|
Class participation 20% Assignments 60%vv Final examination 20%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“Twelve Steps to Short Essays” by Etsuko Tomomatsu (3A Network)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|