|
|
|
|
|
|
|
Integrated Japanese 601a/ 601b
|
|
|
500、または同等のレベルを修了した学生を対象に、やや抽象度の高いテーマを含む内容により上級レベルの日本語運用力を4技能のすべてにおいて向上させ、大学で必要なアカデミック・スキルを養成する。
|
|
|
For students who have completed level 500 or have equivalent Japanese level. This class aims to boost all four skills in order to acquire the academic skills necessary at university.
|
|
|
|
|
|
|
やや専門的な文章の読解、内容理解、関連資料の読解、 口頭発表の技能向上のための活動 • テキストの読解(+音声利用) • 内容に即したタスク(ポスター発表を含む口頭発表、ブック・レポート等) • 漢字・語彙クイズ
|
|
|
Activities for reading slightly technical text, understanding its content, reading related text, and brushing up oral presentation skills • Reading text (and using audio) • Tasks related to the class (presentations, discussions, book-reports, etc.) • Quizzes on kanji and vocabulary
|
|
|
|
Quizzes 40% Tasks and assignments 60%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
野本京子・坂本惠・東京外国語大学国際日本研究センター編 『日本をたどりなおす29の方法 国際日本研究入門』 (東京外国語大学出版会)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|