|
|
|
|
|
|
|
|
☆社会的・文化的なテーマの学習を通して、中級レベルの 日本語の運用力をつける。 • 語彙リストや辞書を使って、少し抽象的な文章が読める。 • 文章の論理の展開が読み取れる。 • 発表やインタビュー会話の要点が聞き取れる。 • 根拠をあげて自分の意見を述べることができる。 • 日本人に適切なインタビューができる。 • スライドなどを使って発表ができる。 • 調べたことや考えたことについて、適切な書き言葉を使って短い文章が書ける。
|
|
|
☆To learn intermediate Japanese and enhance skills for practical use through social and cultural themes • To be able to read the abstract text by using dictionaries and vocabulary list • To be able to comprehend the logic of texts • To be able to understand the gist of presentations and interviews • To be able to give well-grounded opinions • To be able to have proper interviews with Japanese people. • To be able to make a presentation using Presentation Software. • To be able to write short texts about what you research and think using an appropriate writing style.
|
|
|
|
|
|
|
・社会的・文化的なテーマの読解、聴解教材を使って、ディスカッションやインタビュー、発表、レポート作成などのタスクを行う。
|
|
|
Performing tasks such as discussions, interviews, presentations and reports using materials for reading and listening comprehension of social and cultural topics.
|
|
|
課題 40% 漢字クイズ 10% 宿題 10% 授業への参加度 10% 中間・期末試験 30%
|
|
|
Tasks 40% Kanji Quizzes 10% Assignments 10% Participation in class 10% Mid and final examinations 30%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“Encounter with Japanese Society and Culture” (HITUZI SYOBO)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|