|
|
|
|
|
|
|
|
標準的なペルシア語の音に耳をならし、ニュースの聞き取りができるようになることを目標とする。
|
|
|
This course aims to give students an oppotunity to listen to Farsi news. Listening to Farsi news, students will become familiar with the example of good Persian and terms of current affairs.
|
|
|
ペルシア語放送のニュース部分を教材とし、時事用語を含むペルシア語の文章を書き取る練習をする。課題の音声ファイルは毎回ブログ(http://www.tufs.ac.jp/blog/ts/g/per)にアップされる。
|
|
|
This course is intended for learners who wish to become familiar with Farsi news. Students are expected to listen to a news file presented in advance.
|
|
|
|
Communication in Persian, listening to Farsi news
|
|
|
第1回:ガイダンス・受講上の注意・ペルシア語の発音チェック 第2回:ニュースその1 第3回:ニュースその2 第4回:ニュースその3 第5回:ニュースその4 第6回:アクティブ・ラーニング(1)ニュースの聞き取り・書き取りと和訳 第7回:ニュースその5 第8回:ニュースその6 第9回:ニュースその7 第10回:ニュースその8 第11回:ニュースその9 第12回:ニュースその10 第13回:ニュースその11 第14回:アクティブ・ラーニング(2)ペルシア語専攻卒論発表会への参加 第15回:秋学期の授業の達成度の検証
|
|
|
Students should take a quiz and read the previous news (shadowing), check new words, dictate a news, translate into Japanese and practice to read it in each class.
Session 1:Introduction Session 2:News 1 Session 3:News 2 Session 4:News 3 Session 5:News 4 Session 6:Active learning(1):dictation of a news Session 7:News 5 Session 8:News 6 Session 9:News 7 Session 10:News 8 Session 11:News 9 Session 12:News 10 Session 13:News 11 Session 14:Active learning(2):Attending the presentation of graduation theses in Persian department Session 15:Final examination
|
|
|
学期末試験の成績(80%)、授業でのディクテーションと確認テスト(10%)、アクティブ・ラーニング(10%)を基に、受講時の平常点を加味して評価する。
|
|
|
Final examination (80%) Active learning (10%) Dictation and short quiz (10%)
|
|
|
毎回の授業で使う教材は各自ダウンロードし、必ず予習をしてから授業に臨むこと。また、授業で扱ったニュースは時事用語等の復習をし、ニュースがアナウンサーと同じスピードで読めるように練習しておくこと。
|
|
|
Students, who wish to take this course, should listen to the file presented in advance.
|
|
|
ペルシア語「聴解Ⅰ」の単位を取得し終えていること。反復履修可。 アクティブ・ラーニング(1) 担当教員が出す課題のニュースを聞き取り、書き取って和訳をつけて提出する。 アクティブ・ラーニング(2) 2018年1月に開催されるペルシア語専攻の卒論発表会に出席し、最低1回以上の質疑応答をおこなう。
|
|
|
Only students who have finished "Hearing I" can register this class. Students who have already studied and finished this course can register this class again.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|