|
|
|
|
|
|
|
|
基本的文法事項の未習部分を習得し、ある程度複雑な文章の理解・表現ができるようになる。
|
|
|
(1)To master the rest of basic grammar. (2)To obtain abilities to read and write complex sentences.
|
|
|
次第に複雑になる文法事項を順次学習し、例文を通して理解を深め応用できるようにする。
|
|
|
Study more complex grammar step by step. Study example sentences to learn more about practical use.
|
|
|
|
|
各回の授業は次の計画に従って行われる。 1)第10課 他動詞句、先行時制分詞 2)第11課 未完了表現、完了表現など 3)第12課 進行表現、状態表現など 4)アクティブ・ラーニング(1)ヒンディー映画を視聴しレポートをまとめる。 5)第13課 不定詞の用法 6)第14課 可能表現、数詞と時刻・月日・曜日 7)第15課 意味上の主語と自動詞構文 8)第16課 複合動詞 9)復習 10)第17課 自動詞・他動詞・使役動詞、受動態 11)第18課 関係詞を用いる複文 12)第19課 未完了分詞・完了分詞の用法 13)第20課 仮想表現、仮定表現など 14)アクティブ・ラーニング(2)ヒンディー映画を視聴しレポートをまとめる。 15)まとめ
|
|
|
Weekly lessons plan; 1) Lesson 10. Verbal phrase, Conjunctive participle. 2) Lesson 11. Imperfective expression, Perfective expression. 3) Lesson 12. Progressive expression. 4) Active learning(1) Watch Hindi films(DVD) and write essays about them. 5) Lesson 13. Infinitive. 6) Lesson 14. Expression of possibility; Numbers, Time, Month, Days. 7) Lesson 15. Expression of postposition KO. 8) Lesson 16. Compound verbs. 9) Review 10) Lesson 17. 3 types of verbs, Passive, Causative. 11) Lesson 18. Relative clause. 12) Lesson 19. Usage of Participle. 13) Lesson 20. Conjunction KI, Subjunctive. 14) Active learning(2) Watch Hindi films(DVD) and write essays about them. 15) Review
|
|
|
1)受講時の平常点(50%) 2)学期末の試験・課題(50%)
評価基準 試験:授業で学んだ文法事項を正しく理解し、応用が可能か。 レポート:指示に従い、参考文献を適切にまとめ、自分の考えを述べることができたか。
|
|
|
Performance in class (50%) Term-end examination and assingnments (50%)
|
|
|
事前学習:前回までの文法事項を理解しておくこと。CDを聞きながら例文を繰り返し音読すること。
事後学習:今回の復習をしておくこと。
|
|
|
Review last lesson and check grammar. Listen to CD and read aloud example sentences.
|
|
|
・文法Iを1単位以上取得済のものが履修できる。 ・文法ⅡbおよびⅡcと連動しているので同時履修が望ましい。
|
|
|
Grammar Ⅱb and Ⅱc are related, students are required to take both of them.
|
|
|
|
|
|
|
CD Express Hindi
|
|
Toshio TANAKA, Kazuhiko MACHIDA
|
|
Hakusuisha
|
|
2003
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instructions will be given in the first lesson.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
R.Snell & S.Weightman,Teach Yourself Hindi (London, 2003)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|