|
|
|
|
|
|
|
|
体系化された文法知識を駆使して情報を正確かつスピーディに理解するという、コミュニケーション能力の一つである受信能力を極限まで高め、ビルマ語を使った調査、研究を遂行するための基本的な能力を培うことを目標とする。初めに口語から文語への橋渡しを行い、以降は文語体を扱う。
|
|
|
This class aims to cultivate a basic ability to carry out researches by practicing accurate speed-reading of (literary or written) Burmese.
|
|
|
文語読解への導入ののち、毎回様々なジャンルに関する読解用の短い課題を与えて速読の訓練をし、その場で解説を行う。
|
|
|
In the first 5 lessons (including "Active Learning"), literary style will be introduced by lecture, and assignments (drills/practice) will be given to understand the differences between two styles. After that, you must read some short essays, articles etc. as classroom activities
|
|
|
|
Burmese grammar, Literary style, Speed-reading
|
|
|
第1回 導入「正確な速読」概論 第2回 口語から文語へ(1):動詞文標識、限定節標識、格助詞(1)、指示詞 第3回 ※アクティブラーニング(1):書き換え練習 第4回 口語から文語へ(2):格助詞(2)、疑問詞、接続詞、語彙 第5回 ※アクティブラーニング(2):書き換え練習 第6回 速読練習(1):エッセイ(1)歴史・文化 第7回 速読練習(2):エッセイ(2)歴史・文化 第8回 速読練習(3):エッセイ(3)歴史・文化 第9回 速読練習(4):報道記事(1)政治・経済 第10回 速読練習(5):報道記事(2)政治・経済 第11回 速読練習(6):報道記事(3)社会・宗教 第12回 速読練習(7):報道記事(4)社会・宗教 第13回 速読練習(8):論文(1)歴史・文化・社会 第14回 速読練習(9):論文(2)歴史・文化・社会 第15回 速読練習(10):論文(3)歴史・文化・社会
|
|
|
1. An Introduction to the accurate speed-reading 2. From Colloquial Burmese to Literary Burmese (1): verb-sentence markers, attributive markers, case markers (1), demonstratives 3. * Active Learning (1): Practice of Paraphrase from colloquial to literary. 4. From Colloquial Burmese to Literary Burmese (2): case markers (2), interrogatives, conjunctions, vocabularies 5. Active Learning (2): Practice of Paraphrase from colloquial to literary. 6. Accurate speed-reading practice (1): essay on history and culture (1) 7. Accurate speed-reading practice (2): essay on history and culture (2) 8. Accurate speed-reading practice (3): essay on history and culture (3) 9. Accurate speed-reading practice (4): media article on politics and economics (1) 10. Accurate speed-reading practice (5): media article on politics and economics (2) 11. Accurate speed-reading practice (6): media article on society and religion (1) 12. Accurate speed-reading practice (7): media article on society and religion (2) 13. Accurate speed-reading practice (8): research paper on history, culture and society (1) 14. Accurate speed-reading practice (9): research paper on history, culture and society (2) 15. Accurate speed-reading practice (10): research paper on history, culture and society (3)
|
|
|
ほぼ毎回行う課題の出来(50%)と、定期試験(50%)により評価する。
|
|
|
Evaluation will be made by the performances in the classroom activities(50%) and the final examination(50%).
|
|
|
|
Attending every class and brushing up after every class are, so-called, "must". You cannot do classroom activities when you are absent or late to the class.
|
|
|
・必ず出席をすること。 ・復習を欠かさないこと。 ・授業中に与えられる課題をこなすことが極めて重要。 ・遅刻すると課題がこなせないので、絶対に遅刻しないこと。
|
|
|
Attending every class and brushing up after every class are, so-called, "must". You cannot do classroom activities when you are absent or late to the class. The TUFS moodle may be used for two "active learning".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|