タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(ビルマ語Ⅰ-3)   
時間割コード
132104
担当教員(ローマ字表記)
  土佐 桂子 [TOSA Keiko]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 金6 -
授業題目(和文)   
文法1 B (J)
 
Title(English)   
Burmese Grammar IB(J)
 
授業の目標   
ビルマ語文法の根幹をなす基礎的な知識の理解・習得
 
Goals of the course   
To learn basic Burmese Grammar.
 
授業の概要   
春学期ビルマ語文法1B単位取得に失敗した学生を対象とする。弱点の克服に重点を置く。
 
Overview of the course   
This course is designed for learning basic Burmese.
The students learn to pronounce, read and write. They acquire their knowledge of fundamental grammatical structures and functions
 
キーワード   
 
Keywords   
Myanmar Language, basic skill
 
授業の計画  
 
Plan   
The students learn to pronounce, read and write. They acquire their knowledge of fundamental grammatical structures and functions .

1)Explanation of Basic sentences
2)a command of the script and sound system
3)a command of the script and sound system(tone, consonant)
4)How to write Burmese
5)Daily conversation
6)Exercise
7)Simple sentense (N+N, N+V)
8)Interrogative sentence
9)Interrogative sentences with Verb, Particles
10)Negative sentence
11)Imparative
12)Exercise1
13)Daily conversation
14)Exercise
15)Feedback
 
成績評価の方法・基準   
授業への貢献(30%)と期末試験(70%)を基に、受講時の平常点を加味して評価する。
 
Grading system for assessment   
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
Students are expected to spend time studying outside the class, and we provide guidance, facilities and materials to help them develop their expertise as pre-intermediate language learners.
 
履修上の注意   
・必ず出席をすること。
・予習と復習を欠かさないこと。
・理解できなかった点は必ず質問をし、不明な点を残さないこと。
※TUFS Moodle上のアクティブラーニングとして行う。
 
Notes   
 
教科書  
教科書1 ISBN 4877313842
書名 『現代ビルマ(ミャンマー)語文法』
著者名 岡野賢二 出版社 国際語学社 出版年 2007
備考
 
参考書  
 
使用言語  
未選択()
 
ページの先頭へ