|
|
|
|
|
|
|
|
中級レベルのラオス語の文章を読むことにより、ラオス語の「聴く・書く・読む・話す」という総合的な理解力の習得を目標とする。また、ラオス語らしい文章の構成方法を学び、コミュニケーションをはかる場面に応用する姿勢を養う。
|
|
|
The goals of this course is to improve four language skills "speaking, reading writing and listening", trough reading texts written in intermediate Lao language. Students also improve the ability to express their own opinions, and know a way to good communication in Lao.
|
|
|
春学期に引き続き、ラオスに関するさまざまなトピックを扱ったテキストを読み、読解力や表現力の向上を図る。主にラオス語の文章を自然な日本語に翻訳し、新出語彙の練習、および内容に関する質疑応答を行い、実力の定着をより確かなものとする。
|
|
|
Students improve the "reading" and "writing" skills, trough reading the text on some Lao topics. Firstly, students are required to translate texts into Japanese and to learn vocabulary and idiomatic expressions. After that, they discuss the text in Lao language.
|
|
|
|
|
第1回:中級読解の全体像と復習 第2回:ラオス人民民主共和国 第3回:ラオス女性のシン 第4回:誕生にまつわる話 第5回:バーシー儀礼 第6回:結婚式 第7回:第2回から第6回までの復習プリントと応用練習 第8回:首都ヴィエンチャン 第9回:シェンミエン 第10回:ラオス人の信仰 第11回:チャムパーサック 第12回:地球温暖化問題 第13回:第8回から第12回までの復習プリントと応用練習 第14回:全10課のテーマから一つ選択し、各自、意見を述べる・まとめ 第15回:定期試験
|
|
|
|
授業参加への積極性(30%)、小テスト(20%)、試験(50%)により評価する。 SLA172R3AX、SLA172R3BXの2コマ2単位は一括評価する。
|
|
|
The evaluation will be based on class participation attitude(30%), tests(20%) and final examination(50%). SLA172R3AX and SLA172R3BX are graded together.
|
|
|
本文をノートに写し、日本語に訳しておくこと。あらかじめ音読し、疑問点を明らかにしておく。
|
|
|
Students have to write texts in their notebook and translate them into Japanese as a preparation for class.
|
|
|
教職課程認定上の教科に関する科目(中学校及び高等学校 ラオス語)の「ラオス語コミュニケーション」に該当します。 SLA172R3AX、SLA172R3BXの2コマを同時に履修すること。
|
|
|
SLA172R3AX and SLA172R3BX are graded together as one pair.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Use text prepared by teachers
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|