|
|
|
|
|
|
|
|
ラオス語によるコミュニケーションの主たる柱である口頭表現力を高めることを目標とする。
|
|
|
This course aims to improve your oral communication ability in Lao.
|
|
|
自分に身近なテーマ別に口頭表現の練習を行い、使用頻度の高い語彙や基本的文型の定着を図る。その後、テキストの内容に応じた会話を作成し、表現力を高める。
|
|
|
We practice expressions for oral communication by familiar subjects and learn Lao words which appear frequently and sentence patterns. Then, we talk about the subjects in Lao freely to acquire the ability to express in Lao.
|
|
|
|
Lao for teacher-training course
|
|
|
第1回:中級会話の全体像と初級会話復習 第2回:「衣装」「観光」 第3回:「感想」「感嘆」 第4回:「練習」「訓練」 第5回:「心配事」 第6回:「冠婚葬祭」 第7回: 自由会話を作成し、提出(1) 第8回:「伝聞伝達」 第9回:「儀礼」 第10回:「価値観」「宗教」 第11回:「電話」 第12回:「ラオス国」 第13回: 自由会話を作成し、提出(2) 第14回:自由会話(1)(2)の発表:グループごとにテーマを選び発表・総復習 第15回:定期試験
|
|
|
Lesson 1: Outline of the course and review of beginners' conversation Lesson 2: Costume, Tourism Lesson 3: Impressions, Admiration Lesson 4: Practice, Training Lesson 5: Anxiety Lesson 6: Ceremonial functions Lesson 7: Free conversation (1) Lesson 8: Hearsay Lesson 9: Courtesy Lesson 10: Values, Religion Lesson 11: Telephone Lesson 12: Lao P.D.R. Lesson 13: Free conversation (2) Lesson 14: Free conversation(1)(2) : Choose a topic from free conversation(1)(2), grouping and present selected conversation in class Lesson 15: Examination
|
|
|
授業での発表(30%)、レポート(20%)、試験(50%)により評価する。
|
|
|
Evaluation: presentation(30%), report(20%), examination(50%)
|
|
|
教員の指示に従って、受講前の予習と受講後の復習を行うこと。
|
|
|
Students are required to prepare and review for each class as instructed by the professor.
|
|
|
教職課程認定上の教科に関する科目(中学校及び高等学校 ラオス語)の「ラオス語コミュニケーション」に該当します。
|
|
|
This is a credit(junior high school and high school) to certify a teacher-training course of communication in Lao.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Use handouts prepared by teacher.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
基礎日本語学習辞典
|
|
ラオス国立大学文学部日本語学科編
|
|
ラオス国立大学
|
|
2010
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|