|
|
|
|
|
|
|
|
フィリピン語の基礎を学ぶ。日常会話ができるようになるだけではなく、簡単な読解と作文ができるようになることを目指す。
|
|
|
This is an introductory course to the Tagalog language (aka "Filipino"). Through this course, students will be able to learn basic skills in this language, especially, reading, writing, and speaking.
|
|
|
教科書に沿ってタガログ語の文法の基礎を学びながら、練習問題や簡単な文章・視聴覚教材にも挑戦する。
|
|
|
We learn various topics in the grammar of Tagalog based on the textbook.
|
|
|
|
Tagalog, Filipino, Philippines
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
-um-動詞 (I)
|
第2回
|
-um-動詞 (II)
|
第3回
|
擬似動詞
|
第4回
|
接続詞
|
第5回
|
-in動詞 (I)
|
第6回
|
-in動詞 (II)
|
第7回
|
-in動詞 (III)
|
第8回
|
疑問文のつくり方
|
第9回
|
i-動詞 (I)
|
第10回
|
i-動詞 (II)
|
第11回
|
-an動詞 (I)
|
第12回
|
-an動詞 (II)
|
第13回
|
-an動詞 (III)
|
第14回
|
アクティブ・ラーニング (I): 練習問題
|
第15回
|
アクティブ・ラーニング (II): 練習問題
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
-um- verbs (I)
|
2
|
-um- verbs (II)
|
3
|
Pseudo-verbs
|
4
|
Conjunctions
|
5
|
-in verbs (I)
|
6
|
-in verbs (II)
|
7
|
-in verbs (III)
|
8
|
Interrogative sentences
|
9
|
i- verbs (I)
|
10
|
i- verbs (II)
|
11
|
-an verbs (I)
|
12
|
-an verbs (II)
|
13
|
-an verbs (III)
|
14
|
Active learning (I): Exercises
|
15
|
Active learning (II): Exercises
|
|
|
|
|
|
Midterm 40% Final 40% Exercises 20%
|
|
|
前回までの復習をし、疑問点があれば質問できるようにしておく。練習問題を自分で解く。
|
|
|
It is your responsibility to complete the reading assignments prior to class and any other exercises assigned by your instructor.
|
|
|
根気よく文法を理解し単語を覚え練習問題を解くことが必要です。
授業情報のアナウンスや授業に関する質問、課題提出はすべて TUFS Moodle で行います。できるだけ早めに TUFS Moodle にログインし、コースページに登録してください。
|
|
|
Regular class attendance is essential to the successful completion of this course. Attendance is of utmost importance, and there are absolutely no "make-up" exams.
TUFS Moodle will be used for making announcements, asking questions, and submitting assignments. Students are required to create an account on TUFS Moodle and register for the course page.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|