|
|
|
|
|
|
|
|
フィリピン語の基礎を学ぶ。日常会話ができるようになるだけではなく、簡単な読解と作文ができるようになることを目指す。
|
|
|
This is an introductory course to the Tagalog language (aka "Filipino"). Through this course, students will be able to learn basic skills in this language, especially, reading, writing, and speaking.
|
|
|
教科書に沿ってタガログ語の文法の基礎を学びながら、練習問題や簡単な文章・視聴覚教材にも挑戦する。
|
|
|
We learn various topics in the grammar of Tagalog based on the textbook.
|
|
|
|
Tagalog, Filipino, Philippines
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
タガログ語の概要
|
第2回
|
タガログ語の音声と綴り
|
第3回
|
基本文の作り方
|
第4回
|
名詞標識
|
第5回
|
代名詞と小辞
|
第6回
|
リンカー
|
第7回
|
場所を表す表現
|
第8回
|
存在と所有を表す表現
|
第9回
|
形容詞と比較構文
|
第10回
|
時に関する諸表現
|
第11回
|
擬似動詞
|
第12回
|
否定文
|
第13回
|
mag-動詞
|
第14回
|
アクティブ・ラーニング (I): 練習問題
|
第15回
|
アクティブ・ラーニング (II): 練習問題
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
What is Tagalog?
|
2
|
Sound and spelling convention
|
3
|
Basic sentence structures
|
4
|
Case markers
|
5
|
Pronouns and clitics
|
6
|
Linker
|
7
|
Existential expressions
|
8
|
Locative and possessive expressions
|
9
|
Adjectives
|
10
|
Temporal expressions
|
11
|
Pseudo-verbs
|
12
|
Negative sentences
|
13
|
mag-verbs
|
14
|
Active learning: exercises (I)
|
15
|
Active learning: exercises (II)
|
|
|
|
|
|
Midterm 40% Final 40% Exercises 20%
|
|
|
前回までの復習をし、疑問点があれば質問できるようにしておく。練習問題を自分で解く。
|
|
|
It is your responsibility to complete the reading assignments prior to class and any other exercises assigned by your instructor.
|
|
|
根気よく文法を理解し単語を覚え練習問題を解くことが必要です。
授業情報のアナウンスや授業に関する質問、課題提出はすべて TUFS Moodle で行います。できるだけ早めに TUFS Moodle にログインし、コースページに登録してください。
|
|
|
Regular class attendance is essential to the successful completion of this course. Attendance is of utmost importance, and there are absolutely no "make-up" exams.
TUFS Moodle will be used for making announcements, asking questions, and submitting assignments. Students are required to create an account on TUFS Moodle and register for the course page.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|