タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(インドネシア語Ⅲ-8)   
時間割コード
130738
担当教員(ローマ字表記)
  竹下 愛, 降幡 正志 [TAKESHITA Ai, FURIHATA Masashi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 木6 -
授業題目(和文)   
読解3O [SIN172R3OR]
 
Title(English)   
Reading 3O [SIN172R3OR]
 
授業の目標   
現地新聞の翻訳を通じて、インドネシア語の読解力および日本語への翻訳力を向上させることを目標とする。
 
Goals of the course   
The aim of this course is to train students' high reading skills of Indonesian through articles of newspapers, as well as translation skills into Japanese.
 
授業の概要   
「日本語で読む世界のメディア」プロジェクトの一環として、インドネシアの現地新聞の記事を翻訳することにより、インドネシア語の高度な読解力を向上させ、併せて日本語への翻訳力を養っていく。
 
Overview of the course   
Reading articles of Indonesian newspapers and Developing translation skills into Japanese.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
第1回:導入
第2回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(1)
第3回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(2)
第4回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(3)
第5回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(4)
第6回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(5)
第7回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(6)
第8回:中間まとめ
第9回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(7)
第10回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(8)
第11回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(9)
第12回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(10)
第13回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(11)
第14回:新聞記事の読解および日本語への翻訳(12)
第15回:総括
 
Plan   
1st week: Introduction of this course
2nd week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (1)
3rd week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (2)
4th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (3)
5th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (4)
6th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (5)
7th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (6)
8th week: Mid-term feedback
9th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (7)
10th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (8)
11th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (9)
12th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (10)
13th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (11)
14th week: Reading articles of newspapers and translation into Japanese (12)
15th week: Term-end feedback
 
成績評価の方法・基準   
翻訳作業への取り組みなど平常点(50%)および定期試験の成績(50%)を勘案して総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Evaluation will be based on periodic examinations (50%) and daily activities and tasks (50%).
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
教員の指示にしたがって、受講前の予習と受講後の復習を行なうこと。
 
Preview/review   
Preparation and homework will be announced in the class.
 
履修上の注意   
授業に積極的に参加することが要求される。
授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。
「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
 
Notes   
Active participation is always required in the class.
15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ