|
|
|
|
|
|
|
|
上級レベルのインドネシア語運用能力を習得することを目標とする。
|
|
|
The aim of this course is to develop intermediate to advanced writing skill in Indonesian.
|
|
|
作文・プレゼンテーション・ディスカッションを通じて、上級レベルのインドネシア語の運用能力を養っていく。
|
|
|
The class will be designed for developing intermediate to advanced writing skill in Indonesian. The class will be focused on writing, presantation and discussion.
|
|
|
|
|
第1回:オリエンテーション、作文「自己紹介で好印象を与える」 第2回:作文の際に気をつけること 第3回:課題作文「日本を紹介する記事」1(テーマを決める) 第4回:課題作文「日本を紹介する記事」2(アウトライン作成) 第5回:課題作文「日本を紹介する記事」3(記事の執筆) 第6回:課題作文「日本を紹介する記事」4(記事の発表) 第7回:課題作文「日本を紹介する記事」5(記事の発表とフィードバック) 第8回:課題作文「レポートを書く」1(テーマを決める) 第9回:課題作文「レポートを書く」2(レポート作成の際に気をつけること) 第10回:課題作文「レポートを書く」3(アウトライン作成) 第11回:課題作文「レポートを書く」4(レポート作成) 第12回:課題作文「レポートを書く」5(レポート作成) 第13回:課題作文「レポートを書く」6(レポート発表) 第14回:課題作文「レポートを書く」7(レポート発表) 第15回:総括
|
|
|
1st week: Introduction, writing an essay on self-introduction 2nd week: Explanation about what is important in writing 3rd week: Writing articles to introduce Japan (1) (finding themes) 4th week: Writing articles to introduce Japan (2) (making outlines) 5th week: Writing articles to introduce Japan (3) (writing articles) 6th week: Writing articles to introduce Japan (4) (presentation) 7th week: Writing articles to introduce Japan (5) (presentation and feedback) 8th week: Writing reports (1) (finding themes) 9th week: Writing reports (2) (what is important in writing reports) 10th week: Writing reports (3) (making outlines) 11th week: Writing reports (4) (writing reports) 12th week: Writing reports (5) (writing reports) 13th week: Writing reports (6) (presentation) 14th week: Writing reports (7) (presentation) 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験やプレゼンテーションの成績(70%)、及び小テストや授業への参加の度合いなど平常点(30%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations and presentations (70%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業に積極的に参加することが要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation is always required in the class. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|