|
|
|
|
|
|
|
|
既習の文法事項を応用し、作文による表現能力の向上を目指す。
|
|
|
The aim of this course is to develop intermediate writing skill in Indonesian.
|
|
|
既習の文法事項を用いて、文法的により適切な文を書くことを中心とし、併せて使用可能な語彙を増やしつつ、主として筆記表現能力のさらに向上させる。
|
|
|
The class will be designed for developing intermediate writing skill in Indonesian. The class will be conducted with focusing on writing grammatical sentences, as well as increasing vocabulary.
|
|
|
|
|
第1回:導入 第2回:ber- 派生語を用いた文 第3回:meN- 派生語を用いた文 第4回:meN--kan 他動詞を用いた文 第5回:meN--i 他動詞を用いた文 第6回:meN- 他動詞、meN--kan 他動詞、meN--i 他動詞の違い 第7回:memper- 他動詞を用いた文 第8回:中間まとめ 第9回:動作主主語文と動作対象主語文(1)人称詞+ゼロ形 第10回:動作主主語文と動作対象主語文(2)di-形 第11回:yang を用いた文 第12回:存在文 第13回:所有文 第14回:接続詞を用いた文 第15回:総括 定期試験
|
|
|
1st week: Introduction to this class 2nd week: Sentences with "ber-" derivative words 3rd week: Sentences with "meN-" derivative words 4th week: Sentences with "meN-kan" transitive verbs 5th week: Sentences with "meN-i" transitive verbs 6th week: Difference between "meN-", "meN-kan" and "meN-i" transitive verbs 7th week: Sentences with "memper-" transitive verbs 8th week: Mid-term feedback 9th week: Agent-oriented sentences and patient-oriented sentences (1) 10th week: Agent-oriented sentences and patient-oriented sentences (2) 11th week: Sentences with using "yang" 12th week: Existential sentences 13th week: Possessive sentences 14th week: Sentences with using conjunctions 15th week: Term-end feedback
|
|
|
定期試験(70%)および平常点(授業への貢献度)(30%)を勘案し、総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations (70%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Preparation and homework will be announced in the class.
|
|
|
授業に積極的に参加することが要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。 この授業は教職課程「教科に関する科目」(中高 インドネシア語)のインドネシア語コミュニケーションに該当します。
|
|
|
Active participation is always required in the class. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|