タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(朝鮮語Ⅲ-4)   
時間割コード
121705
担当教員(ローマ字表記)
  韓 必南 [HAN Pilnam]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 金3 -
授業題目(和文)   
地域言語A(朝鮮語Ⅲ-4)
 
Title(English)   
Regional LanguagesA(KoreanⅢ-4)
 
授業の目標   
実践的な表現能力の養成を目標とします。
 
Goals of the course   
To improve students creative communication skills through listening training, presentations and discussion on various topics.
To improve students competence in using Korean productively.
 
授業の概要   
口頭発表と質疑応答、聴解の練習、ペアワークを通して表現力を鍛える。
 
Overview of the course   
This course is to equip students with communication skills in listening, speaking and writing at the intermediate level in Korean. There will be assignments for each lesson.
 
キーワード   
朝鮮語、韓国語、言語文化、表現演習、リスニングトレーニング
 
Keywords   
Comprehensive Korean, Intermediate Korean
 
授業の計画  
 
Plan   
Lesson 1 Introductions
Lesson 2 Listening and Speaking: Tours
Lesson 3 Oral presentation: Tourist spots
Lesson 4 expressions: -아/어 가면서, -다가 보니까
Lesson 5 A pair work conversation: Jeju-do
Lesson 6 Listening and Speaking: The folk beliefs
Lesson 7 Oral presentation: The folk beliefs, Traditional beliefs
Lesson 8 Writing a movie review (Active Learning)
Lesson 9 expressions: -(으)ㄹ 만하다, (으)ㄹ걸, -겸
Lesson 10 A pair work conversation: Film Festival
Lesson 11 Listening and Speaking: An interview for a job
Lesson 12 Oral presentation: interview
Lesson 13 Translate material (Active Learning)
Lesson 14 expressions: -(으)려니까, -(으)려는데, -다가
Lesson 15 Summary
 
成績評価の方法・基準   
筆記試験40%、口頭発表30%、課題30%を基に授業時の平常点を加味して評価する。
 
Grading system for assessment   
Participation & Assignments(30%)
Oral Presentation(30%)
Writing test(40%)

 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
課題を着実に熟すこと。
 
Preview/review   
You need continually review previous learned material and fully complete all assignments.
 
履修上の注意   
単語と表現の暗記・復習を怠らないこと。
 
Notes   
Your active participation in the classroom is essential.
 
教科書  
備考 Handouts
The details will be given in class.
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ