|
|
|
|
|
|
|
|
この授業は、中国語の文章作成がより自然にできるようになる事を主要な目的とする。より良い文章を書くには、これまで学んだ様々な事柄をきちんと理解し、それぞれの項目が有機的に連携しており、語彙も豊富であることが前提となる。また、作文を通して、文法上注意が必要な項目を取り上げ、文法、語彙の用法の確認、ニュアンスの違いなどにつき学習する。
|
|
|
- To obtain skills of communication without reading written characters by improving Chinese language skills such as pronunciation and listening skills with understanding conversational expressions and sentence structures. - To think and understand difference of languages and cultures between Japanese and Chinese by learning above skills.
|
|
|
中国語で表現することが楽しいと感じられるよう、明るい授業環境の創出とその展開を目指す。一般応用文から、徐徐に文学的な文体に進み、自分が表現したいものを自由に表現できるよう、練習を積み重ねていく。
|
|
|
- The goal of this course is to higher the skills of Chinese language by cover all the contents starting from basic daily conversations to high level reading and complex communication skills for over two years period. - Learning Chinese cultures and social changes to enable to express thoughts and opinions in Chinese.
|
|
|
|
|
1、 中国語の文章を読む。 2、 文章作成のキーを探る。 3、 文法、語彙の用法の確認。 4、 より適切な表現の練習。 5、 文化、歴史、時代の関連。 6、 文体の違いから表現方法の相違を説く
|
|
|
- Every students will speech and debate their thoughts and opinions on provided themes. - The role of each student will be rotated such as having speech out people and clerkdoms to higher all speaking skills, hearing skills, and writing skills at the same time. - Since themes will change every time, students are able to lean not only languages but also cultures, socials, educations, economics, histories and so on.
|
|
|
全授業を通しての、授業への参加や提出課題等の平常点に基づき評価する。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|