タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(中国語Ⅲ-5)   
時間割コード
121518
担当教員(ローマ字表記)
  和富 弥生 [KAZUTOMI Yayoi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 木2 -
授業題目(和文)   
口語表現 ⅡA
 
Title(English)   
 
授業の目標   
この授業は、中国語の文章作成がより自然にできるようになる事を主要な目的とする。より良い文章を書くには、これまで学んだ様々な事柄をきちんと理解し、それぞれの項目が有機的に連携しており、語彙も豊富であることが前提となる。また、作文を通して、文法上注意が必要な項目を取り上げ、文法、語彙の用法の確認、ニュアンスの違いなどにつき学習する。
 
Goals of the course   
- To obtain skills of communication without reading written characters by improving Chinese language skills such as pronunciation and listening skills with understanding conversational expressions and sentence structures.
- To think and understand difference of languages and cultures between Japanese and Chinese by learning above skills.
 
授業の概要   
中国語で表現することが楽しいと感じられるよう、明るい授業環境の創出とその展開を目指す。一般応用文から、徐徐に文学的な文体に進み、自分が表現したいものを自由に表現できるよう、練習を積み重ねていく。

 
Overview of the course   
- The goal of this course is to higher the skills of Chinese language by cover all the contents starting from basic daily conversations to high level reading and complex communication skills for over two years period.
- Learning Chinese cultures and social changes to enable to express thoughts and opinions in Chinese.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   

1、 中国語の文章を読む。
2、 文章作成のキーを探る。
3、 文法、語彙の用法の確認。
4、 より適切な表現の練習。
5、 文化、歴史、時代の関連。
6、 文体の違いから表現方法の相違を説く
 
Plan   
- Every students will speech and debate their thoughts and opinions on provided themes.
- The role of each student will be rotated such as having speech out people and clerkdoms to higher all speaking skills, hearing skills, and writing skills at the same time.
- Since themes will change every time, students are able to lean not only languages but also cultures, socials, educations, economics, histories and so on.
 
成績評価の方法・基準   
全授業を通しての、授業への参加や提出課題等の平常点に基づき評価する。

 
Grading system for assessment   
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
 
履修上の注意   

積極的に発言する学生を歓迎する。

 
Notes   
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
未選択()
 
ページの先頭へ