|
|
|
|
|
|
|
|
英語で書かれた文章を精読することにより、英語の統語的な特徴をとらえることができるようになる。通じる発音で音読できるようになり、自然な日本語への翻訳ができるようになることを目指す。
|
|
|
Through thorough reading, students will be able to capture the structure of written English. Aquiring intelligible pronunciation and the ability to translate into natural Japanese will also be the objective of this course.
|
|
|
英語で書かれた英語に関する文章を読む。意味が通じるように、英語のリズムやイントネーションを駆使して音読し、文体に注意を向け自然な日本語に翻訳する演習を重ねるとともに、書かれている中身について理解を深める。
|
|
|
We will read articles written in English, on English. Students will read aloud sentences and paragraphs with intellible English pronunciation. Translation into natural Japanese will be aimed at, and the contents of the articles will be appreciated.
|
|
|
|
English, reading, pronunciation, translation
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
オリエンテーション
|
第2回
|
講読(1)
|
第3回
|
講読(2)
|
第4回
|
講読(3)
|
第5回
|
[アクティブラーニング課題]
|
第6回
|
[アクティブラーニング課題の提出] 講読(4)
|
第7回
|
講読(5)
|
第8回
|
講読(6)
|
第9回
|
講読(7)
|
第10回
|
[アクティブラーニング課題]
|
第11回
|
[アクティブラーニング課題の提出] 講読(8)
|
第12回
|
講読(9)
|
第13回
|
講読(10)
|
第14回
|
講読(11)
|
第15回
|
まとめ
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
Introduction to the course
|
2
|
Reading(1)
|
3
|
Reading(2)
|
4
|
Reading(3)
|
5
|
[Active Learning]
|
6
|
Reading(4)
|
7
|
Reading(5)
|
8
|
Reading(6)
|
9
|
Reading(7)
|
10
|
[Active Learning]
|
11
|
Reading(8)
|
12
|
Reading(9)
|
13
|
Reading(10)
|
14
|
Reading(11)
|
15
|
Summary
|
|
|
|
|
授業中の演習、アクティブラーニング課題の提出 50% 筆記テスト 50%
|
|
|
Participation and active learning homework 50% Written exam 50%
|
|
|
事前に音読に必要な発音のチェックをし、語句の意味や内容に関してわからないところを調べておくこと。 授業で得た新しい知見について、よく復習しておくこと。
|
|
|
Prepare well for each lesson, looking up pronunciation and meanings of words and phrases. Review each lesson thoroughly.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|