タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(アラビア語Ⅱ-5)   
時間割コード
112306
担当教員(ローマ字表記)
  森 晋太郎, 青山 弘之 [MORI Shintaro, AOYAMA Hiroyuki]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 水1 -
授業題目(和文)   
アラビア語作文2
 
Title(English)   
Arabic Writing 2
 
授業の目標   
アラビア語の作文能力を身につける。
 
Goals of the course   
To acquire the skill of Arabic writing
 
授業の概要   
和文アラビア語訳を中心とする作文練習。
 
Overview of the course   
Writing exercise placing a central focus on translation from Japanese into Arabic
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
教員が出題する和文を各自アラビア語に翻訳する。訳文を教室で吟味、添削しながら、文法事項について確かめ、表現や語彙などについて適宜解説を加える。随時、自由作文の添削などを行う。

第1回 オリエンテーション
第2回 作文練習(1)
第3回 作文練習(2)
第4回 作文練習(3)
第5回 作文練習(4)
第6回 作文練習(5)
第7回 作文練習(6)
第8回 作文練習(7)
第9回 作文練習(8)
第10回 作文練習(9)
第11回 作文練習(10)
第12回 作文練習(11)
第13回 試験
 
Plan   
Each student shall translate the Japanese sentences given by teacher into Arabic. Translated sentences shall be not only examined and corrected but also checked from the view point of grammar in class, and the teacher will appropriately explain about the expression and vocabularies, etc. At any time, the teacher corrects freely written compositions, etc.

1 Guidance
2 Writing exercise(1)
3 Writing exercise(2)
4 Writing exercise(3)
5 Writing exercise(4)
6 Writing exercise(5)
7 Writing exercise(6)
8 Writing exercise(7)
9 Writing exercise(8)
10 Writing exercise(9)
11 Writing exercise(10)
12 Writing exercise(11)
13 Writing exercise(12)
14 Examination
 
成績評価の方法・基準   
期末の試験、小テスト、課題の提出度を基に、受講時の平常点を加味して評価する。
 
Grading system for assessment   
Based on the term-end test, mini test and submission frequency of assignments, assessment shall be made by adding the mark given for class participation.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
教員が出題する和文を各自あらかじめアラビア語訳しておくこと。
 
Preview/review   
Each student should translate the Japanese sentences given by teacher into Arabic beforehand.
 
履修上の注意   
予習と復習を欠かさないこと。
 
Notes   
Preparation and review should be made without fail.
 
教科書  
備考 Printed papers, etc. shall be distributed appropriately.
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ