|
|
|
|
|
|
|
|
「日本」「日本人」という枠組みを客観的に認識し直し、国際社会の中での日本の位置づけを考えることを目標とする。
|
|
|
The object of this research is to have a new understanding of “Japan” or “Japanese” objectively and to think the position of Japan among the international society.
|
|
|
自明な存在である「日本」「日本人」を、留学生と議論しながら他者の視点から見直すことで、新たな問題発見の機会とする。
|
|
|
Both of Japanese and Foreign students have discussions about the definition of "Japan" or "Japanese" and find some issues to think.
|
|
|
|
comparative culture, society, culture
|
|
|
グループ作業を行う。 導入(授業の目標・進め方の説明、グループ編成) 課題の設定 仮説、調査・研究方法に関するグループ討議(1) 仮説、調査・研究方法に関するグループ討議(2) 仮説、調査・研究方法に関するグループ討議(3) 中間報告(1)と討論 中間報告(2)と討論 中間報告(3)と討論 グループ研究(1) グループ研究(2) グループ研究(3) 研究報告(1)と討論 研究報告(2)と討論 研究報告(3)と討論 まとめ アクティブラーニングは、グループのテーマに則した調査項目について、現地に行って取材をし、レポートにまとめて提出することで、2回分のアクティブラーニングとする。
|
|
|
"Introduction Determine Topics Group Discussion 1 (How to research, set up a hypothesis) Group Discussion 2 (How to research, set up a hypothesis) Group Discussion 3 (How to research, set up a hypothesis) Interim Report 1 and Discussions Interim Report 2 and Discussions Interim Report 3 and Discussions Group Research 1 Group Research 2 Group Research 3 Report 1 and Discussions Report 2 and Discussions Report 3 and Discussions Summary
Active Learning : According to the group's theme, students collect data in a field survey and submit a report."
|
|
|
授業への参加態度20%と授業時間内での報告15%、アクティブラーニング15%、学期末のレポート50%により、総合的に評価する。
|
|
|
Comprehensive evaluation based upon; Attendance (20%), In-class report (15%), Active Learning (15%), Term-end assignments (50%)
|
|
|
グループごとのテーマに則して、各自が分担部分を調査・研究して、授業に臨むこと。
|
|
|
Each students are expected to research their own topic according to the group's theme.
|
|
|
授業時間中にグループ作業をすすめるために、各自の担当部分については、授業時間以前に調査・研究をすすめること。
|
|
|
In advance of the class, each students research their own topic according to the group's theme. In the class, students proceed the group work.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|