|
|
|
|
|
|
|
Literary Material Reading1
|
|
|
近代文学の作品を対象として、その特徴を知るとともに、日本語の鑑賞能力、及び自身の表現能力を高めることを目指す。
|
|
|
To grasp the character of main authors of Japanese modern literature by reading their works.
|
|
|
明治から戦後に至る近代文学の作品を取り上げ、先行研究を踏まえつつ、学生がその内容の分析を発表し、教員がそれに対する示唆を与える。
|
|
|
Students read works and make presentations on them, and teacher gives comments on their presentations, explaining about the themes and characteristic expressions of works.
|
|
|
|
Modern literature Ego Biography Metaphor
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
ガイダンス 近代文学の読解
|
第2回
|
『舞姫』①
|
第3回
|
『舞姫』②
|
第4回
|
『舞姫』③
|
第5回
|
『秘密』①
|
第6回
|
『秘密』②
|
第7回
|
『秘密』③
|
第8回
|
『秘密』④
|
第9回
|
アクティブ・ラーニング1(論文読解)
|
第10回
|
アクティブ・ラーニング2」(論文読解)
|
第11回
|
『河童』①
|
第12回
|
『河童』②
|
第13回
|
『河童』③
|
第14回
|
『河童』④
|
第15回
|
『河童』⑤
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
Reading modern literature
|
2
|
Maihime(Dancing Girl)①
|
3
|
Maihime(Dancing Girl)②
|
4
|
Maihime(Dancing Girl)③
|
5
|
Himitsu(Secret)①
|
6
|
Himitsu(Secret)②
|
7
|
Himitsu(Secret)③
|
8
|
Himitsu(Secret)④
|
9
|
Active Learning1
|
10
|
Active Learning2
|
11
|
Kappa①
|
12
|
Kappa②
|
13
|
Kappa③
|
14
|
Kappa④
|
15
|
Kappa⑤
|
|
|
|
|
作品分析の発表(40%)、レポートの提出(40%)、及び授業参加の姿勢(20%)によって総合的に評価する。
|
|
|
40%:Presentation 40%:Report 20%:Attitude of participation to class
|
|
|
|
Students must read deeply each work before class.
|
|
|
この授業は日本人学生と外国人留学生の合同の授業である。
|
|
|
Students must attend every class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|