タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(中国語Ⅱ-8)   
時間割コード
111519
担当教員(ローマ字表記)
  宮本 厚子 [MIYAMOTO Atsuko]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 火2 -
授業題目(和文)   
中国語Ⅱ
 
Title(English)   
Regional Languages(ChineseⅡ-8)
 
授業の目標   
中国語の文章を、辞書を用い独力で読みこなす力を養う。
 
Goals of the course   
Ability to read Chinese text using the dictionary is trained by this class.

 
授業の概要   
課外に予習してきた部分を読んでゆく。
それ以外に、授業内にテキスト以外の文章を読んでもらうこともある。
 
Overview of the course   
Reading Chinese text preparing for this class and some Chinese writings.

 
キーワード   
教職中国語
 
Keywords   
Chinese as general education subject
 
授業の計画   
第1回:導入
第2回:講読(1)
第3回:講読(2)
第4回:講読(3)
第5回:講読(4)
第6回:アクティブラーニング(1)課題
第7回:講読(5)
第8回:小テスト 講読(6)
第9回:講読(7)
第10回:講読(8)
第11回:アクティブラーニング(2)課題
第12回:講読(9)
第13回:講読(10)
第14回:講読(11)
第15回:全体のまとめ

 
Plan   
1. Introduction

2. Reading (1)

3. Reading (2)

4. Reading (3)

5. Reading (4)

6. Active learning (1) Assignment

7. Reading (5)

8. Quiz and Reading (6)

9. Reading (7)

10. Reading (8)

11. Active learning (2) Assignment

12. Reading (9)

13. Reading (10)

14. Reading (11)

15. Summary of this class



 
成績評価の方法・基準   
平常点(出席、予習状況、小テスト)とテストの成績を総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Evaluating the contribution to the class (attendances, preparation for the class, and result of quiz) and result of the test totally.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
必ず中中辞典を引いて予習し、授業に臨むこと。
 
Preview/review   
Preparation for this class using a Chinse-Chinese dictionary is necessary.
 
履修上の注意   
教職課程認定上の教科に関する科目(中学校及び高等学校 中国語)の中国語コミュニケーションに該当します。
 
Notes   
This class is recognized as a subject of Chinese communication of teaching course of junior high school and high school.


 
教科書  
備考 Text of this class is introduced at the beginning of this class.
 
参考書  
備考 See Japanese page on reference books.
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ