|
|
|
|
|
|
|
Regional Languages(ChineseⅡ-8)
|
|
|
中国語の文章を、辞書を用い独力で読みこなす力を養う。
|
|
|
Ability to read Chinese text using the dictionary is trained by this class.
|
|
|
課外に予習してきた部分を読んでゆく。 それ以外に、授業内にテキスト以外の文章を読んでもらうこともある。
|
|
|
Reading Chinese text preparing for this class and some Chinese writings.
|
|
|
|
Chinese as general education subject
|
|
|
第1回:導入 第2回:講読(1) 第3回:講読(2) 第4回:講読(3) 第5回:講読(4) 第6回:アクティブラーニング(1)課題 第7回:講読(5) 第8回:小テスト 講読(6) 第9回:講読(7) 第10回:講読(8) 第11回:アクティブラーニング(2)課題 第12回:講読(9) 第13回:講読(10) 第14回:講読(11) 第15回:全体のまとめ
|
|
|
1. Introduction
2. Reading (1)
3. Reading (2)
4. Reading (3)
5. Reading (4)
6. Active learning (1) Assignment
7. Reading (5)
8. Quiz and Reading (6)
9. Reading (7)
10. Reading (8)
11. Active learning (2) Assignment
12. Reading (9)
13. Reading (10)
14. Reading (11)
15. Summary of this class
|
|
|
平常点(出席、予習状況、小テスト)とテストの成績を総合的に評価する。
|
|
|
Evaluating the contribution to the class (attendances, preparation for the class, and result of quiz) and result of the test totally.
|
|
|
|
Preparation for this class using a Chinse-Chinese dictionary is necessary.
|
|
|
教職課程認定上の教科に関する科目(中学校及び高等学校 中国語)の中国語コミュニケーションに該当します。
|
|
|
This class is recognized as a subject of Chinese communication of teaching course of junior high school and high school.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Text of this class is introduced at the beginning of this class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
See Japanese page on reference books.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|