タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(スペイン語Ⅱ-3)   
時間割コード
110905
担当教員(ローマ字表記)
  永田 智成 [NAGATA Tomonari]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 月3 -
授業題目(和文)   
スペイン語読解
 
Title(English)   
Spanish reading
 
授業の目標   
簡単な内容のスペイン語の長文を正確に理解できるようになる。
 
Goals of the course   
The aim of this lecture is to enable students to understand a long Spanish text.
 
授業の概要   
これまでに習った基本的文法を踏まえ、ネイティヴが読むスペイン語の文章の読解を行う。
 
Overview of the course   
This class is open for students who have passed through the Spanish grammar classes for 1st graders. Participants will be required to read and understand correctly Spanish texts written for native readers.
 
キーワード   
スペイン語、精読
 
Keywords   
Spanish, reading
 
授業の計画   
第1回 オリエンテーション

第2〜13回 各回100-150語程度のスペイン語文を読み、主に以下の点に注意して、文章の理解を確認する。
・動詞の時制および法
・前置詞(句)
・代名詞の指示内容、使い方
・冠詞
・同義/類義/対義の語や表現
・接続詞の使い方と話全体の流れ

中間試験を行う。

アクティブラーニングは授業で扱ったものとは異なる文章 (300語程度)の和訳を求める。
 
Plan   
1st class: Introduction
2nd to 13th class: Students read in advance the reading assignment for each class (100 to 150 words). The instructor will explain important grammatical structures that should be paid attention. His main focus will be:

- tense and mood of verbs
- preposition words and phrases
- content and use of pronouns
- articles
- synonym and antonym

There will be a mid-term exam.

The assignment of "Active Learning" will be a translation of a 300-words Spanish text in Japanese.
 
成績評価の方法・基準   
授業参加 20%、アクティブ・ラーニング20%、中間試験20%、期末試験40%
 
Grading system for assessment   
Participation: 20%
"Active Learning": 20%
Mid-term exam: 20%
Final exam: 40%
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
各回で指示した文章を読むこと。また、事前に提出する課題があればそれを提出すること。
 
Preview/review   
Participants will be required to read the text previously.
Do not miss any assignment in case of being asked for.
 
履修上の注意   
言うまでもないが、辞書は必携である。
この授業は教職課程認定上の教科に関する科目(スペイン語)の「スペイン語コミュニケーション」に該当する。
 
Notes   
Come to class with a dictionary.
 
教科書  
備考 Reading materials will be distributed in the first class.
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ