タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
地域言語A(イタリア語Ⅱ-5)   
時間割コード
110706
担当教員(ローマ字表記)
  ブッチ [BUCCI CONCETTINA]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 金3 -
授業題目(和文)   
イタリア語II
 
Title(English)   
Italian II
 
授業の目標   
イタリア語IIは、聴解、発話、読解、小作文などの活動によって「コミュニケーション」を中心に学ぶために、旅、留学、日常生活などの場面でイタリア人とコミュニケーションが取れる能力を身につけることを目指します。また、実用的なイタリア語の理解力、発言力を伸ばすと共に、イタリア語の表現の背景にある文化、考え方、生活事情への理解を深めることも重要です。
 
Goals of the course   
This course is designed for students who already know the basics of the Italian language. Readings and oral activities will be proposed.
 
授業の概要   
イタリア語IIはコミュニケーションに焦点を当てているので、文法をより詳しく学ぶイタリア語Ⅲも学習するようお勧めします。授業では、注意深く音を聴き取り、積極的に練習に参加することが重要です。
 
Overview of the course   
As far as the structural aspects of the language are concerned, a review of the main grammatical difficulties will be followed by the learning of the most important structures related to the level of the course. As for oral practice, the main objective will be the achievement of a good level of speaking, so that students can take part in the social and cultural life of the country where they are living and studying.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
近過去と半過去の復習・用法
過去について語る。
再起動詞。
一日について語る。
大過去、直接・間接目的語人称代名詞
過去について語る。
直接・間接目的語人称代名詞複語形
未来系・用法
未来の計画
復習
比較級、形容詞最上級
ものを比較する。
命令形。
丁寧に命令する。
条件法・現在と過去
接続法
仮定文



 
Plan   
Structures
Review of passato prossimo and imperfetto: differences in use.
Communicative acts
Asking to tell, telling past events, describing, talking of one’s own childhood and of one’s own habits.

Structures
Review of reflexive and reciprocal verbs.
Communicative acts
Describing one’s own day.

Structures
The trapassato prossimo; review of direct and indirect pronouns; agreement of the past participle with direct pronouns.
Communicative acts
Speaking in the past.

Structures
The combined pronouns; ne and ci.
Communicative acts
Expressing the will to do something; asking in order to have something.

Structures
The simple future; special uses of the future.
Communicative acts
Making plans for the future, making previsions.

Review
Review of all lessons

Structures The adjectives: comparisons of equality and inequality; the superlative; suffixes.
Communicative acts Comparing.

Structures
Imperative (formal and informal); imperative with direct, indirect and reflexive pronouns.
Communicative acts
Giving orders, instructions, exhortations.

Structures
The present conditional.
Communicative acts
Expressing desires, asking politely, giving advice.

Structures
The past conditional.
Communicative acts
Talking about past events that did not occur; talking of future actions in the past.

Structures
The impersonal form.
Communicative acts
Talking by using an impersonal or unspecified subject.

Review
General review of the course.
 
成績評価の方法・基準   
出席および授業への参加態度、宿題の提出、期末試験等を総合的に評価します。
 
Grading system for assessment   
Attendance and participation/oral activities
Homework (written, oral, lab)
Quizzes
Compositions
Final Exam (written)
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
 
履修上の注意   
期末試験の受験資格を得るためには、2/3以上の出席が必要です。なお、遅刻3回で欠席1回と見なすので注意してください。
 
Notes   
After the fourth (or the third ) absence, your attendance and participation percentage of the
grade will be lowered。Unjustified late arrivals or early departures count as absences.
 
教科書  
教科書1 ISBN 9788858308622
書名 Nuovo Contatto A2
著者名 Rosella Bozzone Costa, Chiara Ghezzi, Monica Piantoni 出版社 Loescher coedizioni 出版年 2013-2015
備考
 
参考書  
 
使用言語  
その他(O)
 
ページの先頭へ