|
|
|
|
|
|
|
French Intermediate Grammar
|
|
|
CEFRの参照枠でB2に相当する文法項目・語彙項目を習得し、とりわけ受容面において活用できるようになる。
|
|
|
Learning the B1 level of the grammar and vocabulary, you can make use of them to improve your listening and reading skill.
|
|
|
文法項目の整理については、構文集を、語彙項目については語彙リストを配布する。 構文と語彙をドリル練習により定着させる。 聴解や読解の問題をMoodleに掲載し、解いてもらいつつ実際のコンテクストの中で学習した内容を活用する訓練を積む。”
|
|
|
I will give you lists of sentences and words to learn by heart, and also a lot of exercises and practice.
|
|
|
|
French intermediate grammar
|
|
|
第1回:ガイダンス・構文集と語彙リストの配布。Moodle利用法についての説明 第2回から第6回:ドリルによる構文と語彙の学習① 第7回:アクティブラーニング。Moodle上にて聴解・読解問題を解く① 第8回:小テスト① 第9回から第13回:ドリルによる構文と語彙の学習② 第14回:アクティブラーニング。Moodle上にて聴解・読解問題を解く② 第15回:小テスト②
|
|
|
1st lesson :Guidance 1) Sentences and Words lists 2) How to use the moodle site? 2nd to 6th lessons :Exercises and practice ① 7th lesson :Active learning on moodle site ① 8th lesson :Test ① 9th to 13th lessons:Exercises and practice ② 14th lesson:Active learning on moodle site ② 15th lesson:Test ②
|
|
|
小テスト2回(70%)+ アクティブラーニングと平常の授業への積極的参加(30%)により、総合的に評価を決める。
|
|
|
Two tests(70%)+ Active learning and participation to the lessons (30%)
|
|
|
構文集と語彙リストを覚える。 ドリルは授業中に答え合わせをしつつ解説を行うので、必ず授業前に解いてくること。
|
|
|
Prepare the exercises and practice at home. In the class, we check the answer. Learn by heart the list of sentences and vocabulary!
|
|
|
疑問点や勉強の仕方などが分からないときは必ず質問をすること。授業時以外にも質問は受け付けます。
|
|
|
Ask every question to understand well the grammar and the meaning of the sentences and words. Try to find a good strategy to learn for you.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|