No. | 内容 | Content |
第1回
|
イントロダクション:授業概要の紹介
|
Introduction: Overview of the course
|
第2回
|
1-1:朝鮮学校の成り立ち
|
1-1: The origins of Korean schools
|
第3回
|
1-2:映像学習「朝鮮学校の民族教育の起源を考える」
|
1-2: Video study: "Considering the origins of ethnic education in Korean schools"
|
第4回
|
1-3:グループディスカッション
|
1-3: Group discussion
|
第5回
|
2-1:教育実践と学校生活1(教育体系、教科書、制服)
|
2-1: Educational practices and school life 1 (educational system, textbooks, uniforms)
|
第6回
|
2-2:映像学習「朝鮮学校の日常を知る」
|
2-2: Video study: "Learn about the daily life of Korean schools"
|
第7回
|
2-3:グループディスカッション
|
2-3: Group discussion
|
第8回
|
3-1:教育実践と学校生活2(言語、部活動、祖国訪問)
|
3-1: Educational practices and school life 2 (language, club activities, home country visits)
|
第9回
|
3-2:映像学習「在日朝鮮人の祖国とのつながりを考える」
|
3-2: Video study: "Considering the connection between Koreans in Japan and their homeland"
|
第10回
|
3-3:グループディスカッション
|
3-3: Group discussion
|
第11回
|
4-1:学校を支える人々(保護者、地域社会)
|
4-1: People who support the school (parents, local community)
|
第12回
|
4-2:グループディスカッション
|
4-2: Group discussion
|
第13回
|
受講者による調査発表(1)
|
Participants present their findings
|
第14回
|
受講者による調査発表(2)
|
Participants present their findings
|
第15回
|
まとめ
|
Summarization
|
※
|
調査発表の実施方法は受講人数に合わせて最終的に決定し、授業時に改めて説明します。
|
The method for presenting the research results will be decided based on the number of students and will be explained again during class.
|