|
|
|
|
|
|
|
Study Tour for Revitalization of Regions
|
|
|
1. 日本の現状と問題点を、具体的な地域を対象とし、自らの体験を通して具体的に認識する。 2. 日本社会が構造的に抱える問題を解決してゆくための道筋を考え、日本、そして世界の将来を担うという意識を持った人材を育成する。 3. 地域社会に暮らす住民の方々との対話を通して、地域の持続可能性にとって有意義な方向性を探り、地域の課題解決のための取組を実現することを目指す。
|
|
|
1. Concrete recognition to the contemporary situations and problems in Japan through one's own staying in rural regions. 2. Developing human resources that think how to solve structural problems in Japan and are conscious of the future of the world and Japan. 3. Realization of sustainable schemes through dialogues with regional people.
|
|
|
1. 留学生と日本人学生がともに日本国内の自治体、具体的には山形県に滞在し、地域の歴史や文化、現在の産業などを体験学習する。 2. 当該地域の観光資源の発掘・商品開発、地域の産業の活性化のための海外輸出の推進など、地元自治体・観光協会、住民との交流・意見交換をとおして、提案作成作業を行う。 3.スタディツアー最終日に、地元自治体・住民の前で成果報告会を実施し、成果を地域に還元しようとする取り組みである。
|
|
|
1. Staying with foreign students in local regions in Japan and learning hands-on histories, cultures and industries. 2. Proposals will be created through exchanges of opinions with local governments, tourism associations, and residents, such as discovering tourism resources in the region, developing products, and promoting overseas exports to revitalize local industries. 3. On the last day of the study tour, a result report meeting was held in front of local governments and residents to return the results to the local community.
|
|
|
地域活性化、SDGs、社会性、日本の社会問題、インバウンド
|
|
|
Regional Revitalization, SDGs, Sociability, Social Problems in Japan, Inbounds Tourism
|
|
|
No. | 内容 | Content |
第1回
|
|
|
第2回
|
|
|
第3回
|
|
|
第4回
|
|
|
第5回
|
|
|
第6回
|
|
|
第7回
|
|
|
第8回
|
|
|
第9回
|
|
|
第10回
|
|
|
第11回
|
|
|
第12回
|
|
|
第13回
|
|
|
第14回
|
|
|
第15回
|
|
|
※
|
大学における事前学習(7月に実施予定)、現地での実践(9月中の3泊4日予定)、現地において地元住民への成果報告会を実施、事後学習(10月初旬予定)から構成されます。
滞在する地域や具体的な日程は、4月の上旬に説明会を実施します。
説明会の日程は、学内の掲示板や授業に関するホームページ上に掲載される予定ですので、注意しておいてください。
|
1. Preparing for study tour.
2. Work practices in local regions.
3. Debriefing to the regional people.
4. About two weeks duration.
5. Regions and schedule are presented by early April. Please pay attention to the information boards in the lecture hall building (Kenkyu Kogito)and HP.
|
|
|
|
|
|
|
事前学習、現地での実践、成果報告会でのプレゼンテーションと、提出された報告書により評価する。
|
|
|
Preparing for study tour, work practices in local regions, presentation at debriefing, and reports.
|
|
|
事前学習会で実践に必要な知識を講義しますので、それに基づいて参加する地域の現状と問題点を自身で調査して実践に参加してください。実践終了後、報告会までの間に、現地で得た知見や経験を整理し、地元への成果の還元方法について考えを深めてください。
|
|
|
Researching yourself to participate based on the knowledge required to practice learned in prior learning of present situation and problems and take part in the practice. After practice, until the debriefing, got local knowledge and experience to organize the ideas to learn more how to return results to the local.
|
|
|
履修登録は、説明会の後に募集を行い、参加が決定した学生だけを、大学側で行います。そのため、通常の履修登録期間には、履修登録ができないようになっていますので、注意してください。
|
|
|
Please note registration takes the form to register only students have decided to participate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|