No. | 内容 | Content |
第1回
|
プログラムの概観: 国連のガイドより国連の説明を聞き、主な施設を見学する。
|
Introduction and course overview: Introduction of the United Nations by the official guide and visit key facilities at the UN headquarters.
|
第2回
|
国際政治: 国連政治・平和構築局よりブリーフィング
|
Political affairs: Briefing by the Department of Political and Peacebuilding Affairs
|
第3回
|
軍縮: 国連軍縮部よりブリーフィング
|
Disarmament: Briefing by the Office for Disarmament Affairs
|
第4回
|
平和維持: 国連オペレーション支援局よりブリーフィング
|
Peacekeeping operations: Briefing by the Department of Operational Support
|
第5回
|
人道問題: 国連人道問題調整事務所よりブリーフィング
|
Humanitarian affairs: Briefing by the Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
|
第6回
|
難民:国連難民高等弁務官事務所よりブリーフィング
|
Refugees: Briefing by the Office of the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR)
|
第7回
|
持続可能な開発: 国連経済社会局持続可能な開発目標部よりブリーフィング
|
Sustainable development: Briefing by the Division for Sustainable Development Goals, DESA
|
第8回
|
開発協力: 国連開発計画 (UNDP)よりブリーフィング
|
Development cooperation: Briefing by United Nations Development Programme (UNDP)
|
第9回
|
人口: 国連人口基金 (UNFPA)よりブリーフィング
|
Population: Briefing by the United Nations Fund for Population Programme (UNFPA)
|
第10回
|
児童: 国連児童基金 (UNICEF)よりブリーフィング
|
Children: Briefing by the United Nations Children's Fund (UNICEF)
|
第11回
|
女性: UN Women(ジェンダー平等と女性のエンパワーメントのための国連機関)よりブリーフィング
|
Women: Briefing by the UN Women
|
第12回
|
日本の外交(日本政府国連代表部よりブリーフィング)
|
Japan and the UN (by Permanent Mission of Japan to the UN)
|
第13回
|
国連で働く日本人職員によるパネルディスカッション
|
Panel Discussion by Japanese UN staff on "Working for the UN"
|
第14回
|
東京外語大卒業生との交流
|
Meeting with TUFS alumni
|
第15回
|
公共報告会(研修後)
|
Public reporting session
|
※
|
秋学期に開講される「世界教養プログラム:国際社会をひもとくB(180060) / 国際社会と地域2(19180020):国際連合とその難民機関」において、ALH1で国連が取り組んでいる課題の中から興味のあるテーマについてレポートを書き、ALH2でグループで情報を共有し討論する。 国連研修までにさらに個人として探求したいテーマを考え、その探求を深めるために国連で聞きたい質問を作成する。
|
In "Global Liberal Arts Program: Analysis of International Society B (180060)/ Global Society and Local Society 2 (19180020): The United Nations and its Refugee Ageny" offered in autumn term, write a report on a theme among the issues that the UN is working on (ALH1) and conduct a group sharing/discussion (ALH2). Before the study tour, consider a theme that will be further studied individually and formulate questions to ask at the UN to facilitate the study.
|